Glasögon

 

Nu har jag fått mina glasögon.
Det kommer kännas lite snett och snurrigt för mig i ca 2 veckor. Det är tydligen den ungefärliga tiden det tar för ögonen att vänja sig vid glasögonen.
Chockade kvinnan på Synoptik för hon undrade om jag hade linser men jag svarade att jag inte hade det och aldrig haft glasögon heller och jag sett som jag gör typ så länge som jag kan minnas. Anledningen till att hon blev chockad är för att jag tydligen har rätt mycket brytningsfel.
Just nu lutar allt lite och golvet känns liksom ojämnt och det känns som att jag är ca 1-2 dm längre :S Men det är inte så farligt. Det värsta är att allt ser så annorlunda ut. Den värld jag levt i ser inte alls ut så här. Den är inte så här klar och fast och har inte alls så här starka färger. Kanske låter bra tycker ni men jag tycker att det är läskigt T_T
Men tar jag av mig glasögonen känns det också konstigt och skumt nog får jag värk runt ögonen och så nästan på en gång då och det känns helt plötsligt som jag inte sovit på en vecka (i ögonen alltså). I don’t like this!
Jag ser dessutom väldigt konstig ut… vågar inte posta bild riktigt än.

Kommentera

