Förberedelser, stress och lite annat

Har suttit en liten stund nu och planerat inför tepartyt på lördag.
Vad jag ska utfodra mina gäster med och vart jag ska sätta de.
Jag hatar planering >.<
Men det ordnar sig säkert, om inte så har ju alla som kommer, utom en, NPF-diagnoser så de fattar min virrighet iaf.

Sen sitter jag och oroar mig för utställning med Teater Accent.
Vet inte om och hur jag ska klara den.
För det första så är jag långt ifrån färdig med det som ska ställas ut och jag vet inte hur jag ska få tag i ramar till bilderna.
För det andra så vet jag inte hur jag ska klara av att vara själv bland alla människor utan någon jag känner och de lär ju vilja prata med mig och så med.
Vill verkligen strunta i det hela, men tror inte jag kan det för då sätter jag ju de som fixar utställningen i klistret. Och dagen efter är det ju vernissage för utställningen jag kommer ha med Aspuddens kreative verkstad (dit Svalans bildateljé tillhör) och jag vet inte hur jag ska orka med allt.

Apropå Svalan så klarade jag inte av att gå dit idag. Åkte till Aspudden men klarade inte av att gå in i lokalen. Var inte där förra måndagen heller:/
Måste hinna klart med min demon-tavla till den utställningen med.

Och kl 15 kommer Sarah och vi ska tvätta och städa och jag undrar vart jag ska få kraft till det. Men tvätta måste jag verkligen göra… städa.. ja det behövs väll det med antar jag. Men just nu känns det mesta övermäktigt.

I morgon ska jag till hab och kuratorn där. Carina följer med. Men det känns ju jobbigt ändå. Är alltid jobbigt att prata så där och vara i centrum, särskilt när man bara sitter ner och alla stirrar på än. Och Carina vill att jag ska prata om mina självskador med kuratorn och jag fattar inte varför. Jag ser inte det som ett problem, men Carina gör det. Jag tycker bara det är jobbigt att prata om det för det känns som alla överreagerar på det.
Får väll se hur det går och vad Gunborg säger (annars gillar jag henne, hon är trevlig och blir aldrig irriterad när jag inte kan svara och hon tom stängde av den där surrgrejen.. minns inte vad det var). Funderar på att åka dit lite tidigare och kolla lite i Forum Funktionshinders bibliotek innan. Bibliotek är alltid lugnande så då hinner jag varva ner lite innan det är dags för utfrågningen. För efteråt kommer jag bara vilja åka hem innan det blir alltför mkt folk i tunnelbanan.

Kommentera

