När man har tråkigt…

…så kan man göra som jag har gjort nu på morgonen.
Jag har suttit och lärt mig japanskt, tyskt och engelskt teckenspråk😛
Svenskt kan jag redan delvis, nått jag aldrig sagt till Dino så han blev lite brydd om varför jag kunde det. Men det kan jag svara på, man trodde att jag var svårt hörselskadad som barn (iof var jag hörselskadad, men mkt av det andra trodde var hörselskada var att jag inte förstod att jag skulle reagera på det:P) så fick lära mig lite teckenspråk, sen har jag då och då lärt mig lite till. Jag tycker det är ett intressant språk och önska jag kunde mer. Faktum är att jag hellre använder teckenspråk än tal, men det är ju knappt några som kan teckenspråk. Sen kan jag ju prata så egentligen behöver jag ju inte teckenspråk.
Så nu verkar det som att jag kanske kommer ”snöa in mig” på att lära mig mer teckenspråk, inte bara svenskt utan även tyskt, engelskt och japanskt. Fast just nu börjar jag få ont i händerna efter  *kollar på klockan* oj… nästan 3 timmars teckenspråkstränande. Hehe😛

Kommentera

