Känner mig gammal >.<

Jag har varit hos optikern och skaffat glasögon och nu har jag bestämt mig för att börja använda mina korkhälar igen. Så ja, glasögon och korkhälar… känner mig som en pensionär :S Kanske ska skaffa en pudel och börja gå på bingo med ;S

För er som inte vet det så är mitt högra ben drygt 1 cm kortare än det vänstra, vilket gör att både höften och ryggen blir sned, eller ja belastas snett. Jag har inga problem med det nu, men lär ju få det så småningom om jag inte börjar sköta det. Sen har jag dessutom en skada på mitt högra knä som inte mår bättre av att all tyngd alltid hamnar där. Anledningen till att jag inte har använt korhälar som jag bör i mina skor är för att 1.) det känns skumt när skorna sitter olika på fötterna och 2.) jag känner mig gammal med sånna. Använde de ett tag i gymnasiet dock.
Anledningen till att jag inte skaffat glasögon tidigare är samma som för inläggen. Jag känner mig gammal och dessutom fulare med de. För det är ju typ 2-3 år sedan jag insåg att jag inte ser så som man ska göra (och har aldrig gjort det).  Får väll se hur flitigt jag kommer använda det där tingestet. Hälinläggen är ju iaf inget någon ser.

Är hos Dino nu och väntar på att tvätten ska bli klar. Dino glömde berätta innan jag startade maskinen att den tar 2 timmar och 20 min på sig att bli klar (!!!). Är jättetrött, men måste ju hänga upp skiten med >.<
I morgon blir det Centralstationen igen för att träffa mamma, syrran och syrrans två yngsta barn en snabbis, men denna gång följer Dino med. Efteråt ska jag köpa mer hårtoning och diskhanskar och så ska vi kolla lite andra saker med.

Kommentera

