Natten och dagens händelser

 

Kunde inte sova så bra i natt då jag var nervös inför optikerbesöket.
Så istället passade jag på att byta hårfärg.
Här har ni en bild på färgen och min fina morgonfrisyr😛
Blev väckt av sms från Gabriel, vilket var bra då jag drömde en mardröm om en hemsk optiker som egentligen var typ en voodoo-prästinna eller nått sånt. Herregud vad hjärnan kan komma på egentligen. Fast en sak var rätt med drömmen, optikern var en tjej.

Synundersökningen var en plåga iaf.
Inte bara det att det var nytt och så utan även lysrören, alla frågor, alla grejer man skulle titta på och igen och usch! Men optikern var snäll och ung. Har bara sett gamla gubbar som optiker innan😛
Hur som helst så blev det ett par glasögon. Har astigmatism precis som jag trodde (ja och nystagmus, men det kan man ju inte göra nått åt). Och inte var det direkt billigt heller. Som tur är betalar Dino och sen avbetalar jag till honom. 3500 kr gick det hela på (undersökning, glasögon och 2 års försäkring).
Är inte 100% säker, men tror det var dessa bågar jag valde. Men minns inte så bra faktiskt. Minns inte så mkt mer än ÅNGEST! Men optikern talade hela tiden om vad hon skulle göra, så det kunde ha varit mkt värre. Men iaf bågarna var det, här är de:

Fast vet ännu inte hur flitigt jag kommer använda glasögonen. Hon sa att det var bra om jag hade de när jag läste och liknande men att jag helst skulle ha på mig de jämnt. Jag gillar inte riktigt idén med glasögon. Känner mig ful(are) och gammal med de. Dessutom skäms jag av nån skum anledning över att behöva glasögon.

Efteråt gick vi till biblan för att få lite lugn och ro, sen köpte vi (eller ja jag köper Gabriel släpas med :P) B-vitaminer och hårspray. Sen lyckades Gabriel att övertala mig att vi skulle hem till mig att diska. Det är så äckligt att diska!!! Men han diskade det äckligaste (dvs kastrull och stekpanna), torkade lite disk och torkade av bänkarna. Svar ja, jag blev mer än lite chockad. Har ju fått höra jämnt att boendestödjare inte gör nått handgripligt/praktiskt. Men det var jävligt skönt att han gjorde det, är väldigt tacksam för det. Han kanske läste mina tankar om hur äckligt jag tycker det är att torka av bänkarna och ta upp äckel i slasken?😛
Fast skäms lite över att han fick göra det, sen skäms jag över att han blev kvar med mig betydligt längre än vad han skulle. Vi ska ju ”bara” ha två timmar, vilket idag skulle bli 10:45-12:45, men klockan var strax efter 14 när han kom här ifrån. Och så ska stackaren jobba i kväll med.
Var dessutom nära att kasta en matlåda på honom samt att säga nått inte så trevligt, men jag lyckades nätt och jämnt hålla mig. Vill gärna hålla mig från att skämma ut mig så länge som möjligt.

När han gått så ”dog” jag i sängen och sov i ca 30-40 min.
Det var grymt skönt, för var (eller ja är) grymt trött och hade en jävla huvudvärk. Kände verkligen att ett utbrott var vääääldigt nära. Men sömn hjälpte även om jag fortfarande känner mig ”bakis” och fortfarande har ont i huvudet.
Just nu försöker jag få i mig en macka då jag (som vanligt) inte har ätit nått än.
Har en känsla av att lite mat kan hjälpa mig.
Fast känner att denna återhämtning kommer ta några dagar. Så längtar inte tills veckan, särskilt inte onsdag:/ Anledningen till det får ni senare.

Kommentera

