Kvällens betraktelser

Jag är för trött för att riktigt orka göra nått, men tycker det är för tidigt för att lägga mig än. Känner mig dessutom lite mer deppig igen. Demonerna är iaf inte här.
Är trött och yr och har fått mer ont i halsen och huvudvärk igen, vilket suger.
Så blir att jag sitter och stirrar tomt och lyssnar på Blutengel, Ataraxia och Nachtmahr.
Av någon anledning skäms jag, men vet inte riktigt över vad. Känner bara skam, tror jag det är. Det känns inte bra och jag har lust att gömma mig.
Borde kanske lägga mig ändå? Fast klockan är bara 20. Endast småbarn lägger sig vid denna tid. Btw min diskbänk är renare än vad den var när jag flyttade in. Vet inte om jag vågar använda den för då blir den ju smutsig igen. Resten av mitt stökiga rum passar inte in med köket. Inte för att jag tänker börja städa.

Går även sakta igenom dagen också, alltså mina minnesbilder.
Minns bla att hon (alltså optikern) sa att yrsel, huvudvärk, torra och grusiga ögon, trötthet och oförmåga att koncentrera sig när man tex läser är väldigt vanligt vid astigmatism. Så förhoppningsvis kan det bli bättre iaf. Får väll försöka tänka på det och inte hur ful jag är med de där sakerna på mig. För kan gärna bli av med lite huvudvärk och yrsel iaf😛 Torrheten brukar jag lösa med ögondroppar och koncentrationsförmågan och tröttheten beror nog främst på andra saker.

Några som spelar fotboll på planen utanför. Ser rätt kul ut att då och då skymta spelarna mellan träden. Svar ja jag har tråkigt. Är som sagt trött. Orkar varken se på film/serie eller läsa. Kan inte koncentrera mig så bra. Tur att jag kan tagen bordet typ utantill (nörd eller vad :P)

2 thoughts on “Kvällens betraktelser

Kommentera

