Tyskarna mobbar onsdag :P


Tycker synd om onsdag. Den får inte vara en dag för tyskarna.
Alla andra dagar är dagar, men inte onsdag… den är mittwoch (vilket låter som mitt-i-veckan). Stackars onsdag, vad har den gjort för ont som inte får vara en ”tag” som alla andra. Sen irriterar jag mig liiite på de som pratar på det programmet, för den enda säger dag och den andre tak… bestäm er >.< Ni krånglar till det för mig! Iof gillar jag killens uttal generellt sett bättre än tjejens (sen är killen rätt snygg med hehe).
Dessutom tänker jag aldrig gifta mig på tyska (inte för att jag hade det planerat innan heller), för jag kan inte uttala (hochzeit). Sen är det tydligen viktigt att lära sig squash som ett av de första orden på tyska.. vilket är just det… squash >.< Varför ska jag kunna det?
Och varför alla dessa sch, det är ju svårt jue >.< Taskigt!
Annars tycker jag att jag ska ha credit för att jag faktiskt hade typ rätt uttal som de två tyska människorna i programmet utan att ha hört de vid de flesta ord.
Fast har flinat en del med. Skulle ha skrattat om jag orkade😛 Tyska är kul😛 Det låter så roligt, iaf en del ord😛
Och ja jag ÄR lättroad.
Bara framsidan på programmet är kul ^^

Sen måste jag ju få visa hur snygg jag är idag😛
Och ja jag är ironisk, ser inte klok ut. Fast ser iaf lite bättre ut på kortet än irl😛

Kommentera

