Böcker och tavlor och tyska och…

Idag påbörjade jag min demontavla. Den blir i akryl.
Blir inte så fin för jag är inte van vid akryl.
Upptäckte även att om jag tar en av min tighta bomullstrikå-linnen så ser de till att mina jeans precis håller sig ifrån att glida ner. Perfekt!

När jag kom hem från Svalan idag funkade inte internet så kontaktade Tobias och vi kom fram till att det måste vara hos Bahnhof felet måste ligga, och då skulle ju jag vara tvungen att ringa till de *gulp*
Efter många om och men och en hel del ångest så vågade jag ringa. Hade tur och kom till en telefonsvarare som förklarade att det för tillfället fanns störningar i nätet bla i Stockholm. Så då var den saken löst. Är jäkligt glad att jag slapp prata.
Sen måste jag, pinsamt nog, erkänna att jag somnade.
Tunnelbaneåkande, internetkrångel och prata-i-telefon-förberedelser hade gjort sitt, I guess. Det var skönt iaf… ja iaf efter att jag lugnat mig från det panikslag jag fick av mobilen som pinglade till för att jag fick sms >.<

Har nyss varit och hämtat ut ett ”brev” från adlibris innehållande tre barnböcker. Den ena hade jag som liten och bara synen av den får mig att känna mig bra på ett visst sätt (orange och fluffigt mjuk och jag ska tala om hur känslan är för mig). Den boken är ”Linnéa i Målaren trädgård”, för er som inte vet det så handlar det om en tjej som älskar Claude Monet och åker till hans hem i Paris. För er som inte vet vem han var, for God’s sake educate yourself!!!😛
Den andra boken heter ”Lyktgubben, skogsfrun och andra väsen” och handlar såklart om svensk folktro och den har underbara bilder.
Sist men långt ifrån minst (den är nästan dubbelt så stor som de andra) kommer boken ”William Morris bok” som handlar om just William Morris som brukar anses vara den moderna designens fader. Även den har underbara bilder.

Igår kväll när jag lyssnade på Ataraxia på youtube hittade jag en annan låt där som jag blivit kär. Tänkte först inte länka den eftersom låtens namn är ”suspekt”, dvs folk kan tro att jag sökte på det, men det gjorde jag inte.. pinkie promise! (det var faktiskt bilden jag fastnade för och först senare såg namnet)
Men den är för underbar för att hållas undan. Jag erkänner att jag faktiskt grät när jag hörde den de tre första gångerna. Ja jag är väldigt emotionell när det gäller skönhet (ja det jag tolkar som skönhet då).

För övrigt drömde jag bla delvis på tyska i natt och på morgonen (då jag försovit mig som vanligt) skulle få mig att göra saker så röt (med så mörk röst som möjligt) jag åt mig själv på delvis riktigt och delvis egenpåhittad tyska. Sen svarade jag ”Jawohl!” på alla order. Svar ja, jag hade dödskul ^-^ Det gick dock inte snabbare att bli klar, snarare tvärtom då jag fick avbryta flera gånger för jag skrattade så åt min påhittade figur som stod och röt åt mig. Och ja jag är lättroad.😛
Faktiskt Dino som fått mig att säga jawohl för han ”skriker” det när jag ber honom om nått. Han tycker min reaktion på det är jättekul varje gång, tydligen.
I do NOT agree! För han skrämmer livet ur mig och sen ger jag han min onda blick och då tycker han bara jag är söt >.<

Tänkte sluta inlägget med att säga, ja jag har ätit.

2 thoughts on “Böcker och tavlor och tyska och…

Kommentera

