AST-grejer

 

Har beställt fler AS-info kort från autism och aspergerföreningen, hade bara ett kvar. De går åt av nån anledning. Så här ser iaf framsidan ut, sen så öppnar man det (som ett dubbelt-vykort) och där inne står det lite info om AS och vad man kan ha svårt med och några viktiga punkter att tänka på, tex att förklara vad som ska hända och att prata rakt och tydligt.
Sen så ska vi se om jag kan få Attention till att skapa ”Jag har autism/Asperger” armband.
Vilket finns att köpa på engelska via Amazon, men att köpa från Sverige och på svenska vore ju att föredra och jag tror inte att jag är den enda som skulle vilja köpa ett sånt.
Nu kanske ni tycker jag är konstig som vill ”skylta” med min diagnos när jag samtidigt skäms över den, men de gånger jag fått panikångest, meltdowns eller liknande och folk faktiskt har hittat mitt AS-infokort så har jag fått mer förståelse och bättre hjälp av omgivningen. Då vet de ju iaf att jag inte är drogpåverkad som folk annars gärna verkar vilja tro. Och tro det eller ej, men fler vet vad AS/autism är än vad jag trodde.
Så ser de engelska varianterna ut iaf. Gult är inte någon älsklingsfärg direkt, men om man bortser från det är de rätt söta faktiskt.

Kommentera

