Art Journaling

Varit på Panduro idag. Som vanligt får jag massa idéer när jag är där och vill typ köpa halva butiken😛 Men köpte inget alls faktiskt. Var bara där för att kolla efter grejer till tepartyt jag ska ha 3 november. Som vanligt glodde folk på mig eftersom jag efter en stund (särskilt runt scrapbook avdelningen) blir så pass överväldigad av idéer och massa vackra grejer att jag blir så där ”aspie-glad” (dvs står och viftar med armarna. ser rätt… skumt ut.), Brukar såklart försöka hålla mig ifrån att göra så, men brukar alltid misslyckas mer eller mindre😛 Det som satte igång det idag var när jag fick se nått som kallas för ”art journaling book”. Art journaling är när man gör en dagbok/resealbum/minnesbok och helt fritt dekorerar den med sina minnen och så. Detta var alltså ett tomt album med massa vackra sidor med olika färger och mönster. Den fanns i tre modeller men den som hette Vintage var den jag föll för. Hmm tror till och med att jag pep lite :$ Haha så pinsamt, beter mig verkligen som ett litet barn ibland.
Här har ni några bildexempel på vad art journaling är.

Var även på Kristallrummet en kort stund.
Köpte tre stycken olika obsidianer; ”vanlig” obsidian (apache tår), regnbågs-obsidian och snöflinge-obsidian. Kände att jag var tvungen att ha de, drog väldigt mycket till de. Så när jag kom hem kollade jag upp deras betydelse och det var rätt komiskt hur passande betydelse obsidian har😛

”Obsidian helps to protect the very sensitive against depression. It is the stone of the soft hearted and gentle people of the world. Use obsidian to help block negativity of any kind. As a black gemstone, it symbolizes self control and resilience. Black stones have protective energies in the sense that black is the absence of light, and therefore, can be used to create invisibility.”
– Crystal Cure

Visst Kristallrummet har sina egen info om stenarnas betydelse, men när jag undersökt det hela visar det sig att deras info inte stämmer så bra alla gånger (har alltså jämfört de med böcker och andra sidor med stenars olika ”magiska” förmågor).
När det gäller snöflinge-obsidianen ska den tydligen hjälpa än att bli fri från tvång och självförnekelse och hjälpa till att göra sig av med ens masker och visa vem man egentligen är. Tydligen ska den göra än mer känslig för skönhet och kärlek, men den känsligheten tror jag inte att jag behöver. Det roliga är att det var just snöflinge-obsidianen jag drogs till först😛 Ett sammanträffande eller inte? Jadu det kan ingen veta.
Här är iaf bilder på stenarna. Den största är regnbågsobsidianen och vilken som är apachetåren respektive snöflinge-obsidianen tror jag ni kan se utan att jag säger vilken som är vilken ^^
Här kommer även en bild på alla mina halvädelstenar. Hade fler förr, men de har inte kommit med i vissa flyttar och så.

2 thoughts on “Art Journaling

  1. Mellanvärld skriver:

    När det gäller snöflinge-obsidianen ska den tydligen hjälpa än att bli fri från tvång och självförnekelse och hjälpa till att göra sig av med ens masker och visa vem man egentligen är. Tydligen ska den göra än mer känslig för skönhet och kärlek, men den känsligheten tror jag inte att jag behöver.

    Den kärlek du har svårast att ta till dig är ju den som är riktad mot dig själv, så på den fronten kan den nog hjälpa.

    • kaosprinsessa skriver:

      Både ja och nej, jag accepterar att andra älskar mig och så och kan känna att de gör det, men förstår inte varför.

Kommentera

