Bröd, hörlurar och meds

Mina ”riktiga” hörlurar gick ju sönder i augusti och de jag fick akutköpa är rätt värdelösa för utomhusbruk och mina gamla har nu blivit glappa.
Så då jag hade 25% rabatt på cdon.se bestämde jag mig för att köpa ett par nya lurar därifrån. Blev såklart Sennheiser då de är bäst, nuff said! Men var lite svårt att välja vilken modell, men blev än rätt billig men som verkar bra och som fått bra recensioner där jag kollade. De ska iaf komma inom 1-3 dagar. Jag hoppas på 1 dag för jag vill ha bra hörlurar typ nu. Utan det blir det ju ännu jobbigare att vara bland folk och helt omöjligt i vissa fall.
Här är iaf en bild på de jag beställt. Sennheiser HD219 Ear-pad (utan rabatt 349 kr):
Ville egentligen köpa ett par Sennheiser HD 429 Fullsize, men de är lite för dyra för mig just nu (599 kr). Men man vet ju aldrig hur det blir i framtiden😛
Fast har man råd att lägga ut pengar på hörlurar så rekommenderar jag Sennheiser HD 25-1 II Fullsize. Men så kostar de ca 2290 kr också. De är snygga med.

Ja sen nämnde jag bröd i titeln. Hör och häpna, men jag har faktiskt hittat ett ”halvmörkt” bröd jag kan äta! Det är mjukt och utan ”grynighet” och smakar inte beskt. Polarbröds Farfarskaka (ja jag vet namnet känns lite… skumt). Det är iaf gott. Ät det!😛

Sist kommer vi till medicinerna. Ska strax hämta ut de. Hade blivit fel på medelandegrejset och de har varit där sen den 2 oktober >.< Men idag får jag de iaf. Men det jag egentligen tänkte skriva var att jag har mixtrat lite med min Voxra och det har blivit en bra mixtring. Ska ju ta 2×150 mg på morgonen (plus min stratterakapsel, har glömt hur många mg den är på), men då jag delvis har svårt att somna pga att jag blir rastlös på kvällen då all adhd medicin har gått ur kroppen då, så har jag i ca 1,5 vecka tagit 150 mg Voxra påmorgonen och sen 150 mg Voxra på kvällen. Tar ju fortfarande samma totala dos, men får den i blodet längre tid, och det har faktiskt hjälpt! Somnar ca 30-45 min snabbare nu. Låter kanske inte som mycket men för mig är det det. Sen hjälper även kudden min sömn nu och jag har bättre gardiner på väg, så snart kanske jag tom kan sova bra ^^ Yaay!
Men nu ska jag försöka masa mig ner till Fridis och hämta knarket.😛

Kommentera

