Fuck, jag verkar faktiskt behöva glasögon :(

Jag vill inte. Jag ser ful och gammal ut i glasögon och jag kan inte ha linser, får inflammation i ögonen av det och sånt skit.
Gjort ett par synundersökningar på internet (där de säger att man också bör gå till en riktig optiker) och båda säger samma sak. Att jag har svårt att läsa text och astigmatism (vilket jag nu vet är brytningsfel). Hittade faktiskt en bild som visar väldigt bra hur text och så ser ut för mig.
Så nu vet ni hur text ser ut för mig typ. Jag minns inte när det blev så. Upptäckte bara en dag för typ drygt ett år sedan att jag lutar hakan ner mot bröstet eller kisar när jag ska läsa ibland för att få det tydligare. Minns att de på psyk i Växjö kommenterade (flera hade lagt märke till det) att mina ögon darrar till ibland (något som tydligen kallas nystagmus) och en av läkarna där skulle skriva en remiss för att jag skulle fåögonen undersökta, men det hände aldrig nått (precis som med NPF-utredningen och hjärnröntgen där med :P)
Ja ja jag har ändå inte råd med glasögon, så har jag klarat mig hittills så lär jag klara mig ett tag till. Dessutom skulle jag aldrig våga gå till en optiker, det är läskigt.

2 thoughts on “Fuck, jag verkar faktiskt behöva glasögon :(

Kommentera

