Fått min kontaktperson

Idag har jag träffat (och godkänt) den som ska bli min kontaktperson här.
Hon heter Sara och är bara ett år äldre än mig, men hon känns betydligt äldre än så. Hon känns äldre än Gabriel, iof känns han rätt ung och dessutom är jag rätt kass på det där med ålder, inte för att det spelar någon direkt roll för mig (bortsett från om det gäller någon jag älskar på det sätt som jag gör med Dino för då får de ta mej fan inte vara äldre än 25 eller yngre än 20). Ska iaf träffa henne i morgon, tack och lov klockan 18 och inte vid 9-10 tiden som det blev idag. Iof har jag ”Balans i Livet”-gruppen i morgon med, så funderar på att ”skolka” från den. Fast då rubbas ju mitt schema, men jag slipper Gustav (och jag är fortfarande mer lättirriterad och vill inte råka bli arg på honom) och jag kommer förmodligen vara piggare när jag träffar Sara. Men hon verkar iaf schysst och organiserad, vilket jag tror är bra. Men hon ställde jäkligt svåra frågor som, ”Hur vill du att jag ska vara?”. Vad svarar man på det liksom? Och självklart frågade hon hur jag mår. Varför måste alla fråga det??? Ok alla gör inte det. Dino och Gabriel brukar (tack och lov) inte fråga det. Som när jag var inlagd och de frågade hur det var, tyckte det var konstigt, hur trodde de att det var? Bra? Jag var ju liksom på psyket och man är ju där av en anledning. Fast det är lite soctants-varning på henne. Undra vad hon har för utbildning och vad hon vet om NPF? Och vet de ens här vad jag har?

Annars är jag iaf inte lika trött idag. Men har iof ätit rätt mkt och kan inte påstå att det varit direkt bra saker (och ja jag har ångest och dåligt samvete över det men tänker inte gå så långt som att spy upp skiten… I’m not that disturbed…yet). Fast det är iaf skönt att inte vara helt zombie utan bara halvt-zombie. Och nu ska ni få se Tanyas hemska matlista för dagen: 3 rostade fullkornsmackor (hatar den prassliga påsen de ligger, jävla Lidl!) med både smör och marmelad, 4 nuggets, 1 burk vita bönor i tomatsås, 1 päron, 50g ”bägare” fruktkvarg, 100 g lök ringar (snacks, också från Lidl) och fler koppar te än jag orkar räkna med äcklig tysk laktosfrimjölk som enbart duger att ha i te för den smakar för sött för att dricka (roligt nog har den inte mer socker i sig än annan mjölk så vette fan vad de gör med sin laktosfria mjölk där nere).
Japp där har ni hela min äckliga matlista. Det där är typ vad jag brukar äta på 4-7 dagar normalt sett så känner mig en aning äcklad av mig själv just nu. Försöker att inte tänka på det och när jag gör det försöker jag tänka på att detta bara händer några få gånger per år. Det hjälper visserligen inte så mycket, men försöka duger.
Och självklart var jag tvungen att räkna ut kalorierna på det hela… ca 1900 kcal (jag har inte vägt allt så kan inte säga exakt men är rätt duktig på denna typ av matte). Jag kanske ska gå och spy trots allt. Fast jag saknar kräkreflexer och har lite smått fobi mot att spy så tror inte det skulle gå så bra.
Om det inte vore för att mina muskler fortfarande är lite extra uppfuckade så skulle jag ut och springa eller nått sånt (vilket iof brukar resultera i att jag spyr eftersom jag saknar stoppknapp när jag tränar oftast). Fast har iaf varit ute och gått i sammanlagt 3,5 timme. Men känner mig ändå… äcklig. Jaja nu ska jag sluta gnälla. Fast detta är ju min blogg så jag bör ju ha rätt att gnälla hur mkt jag vill.

Tänkte sluta med en lite mer positiv sak. Har under dagen inte känt mig riktigt lika hopplös som de senaste dagarna och bara haft 1 panikattack. Yaay!

2 thoughts on “Fått min kontaktperson

Kommentera

