Denna dag so far

Klockan är typ 13.
Jag har inte klätt på mig.
Jag har inte duschat.
Jag har inte ätit nått (iof inget ovanligt).
Jag har inte druckit nått, inte ens te.
Alla verkar smsa just idag och Magnus smsade för en stund sen och ville träffas idag men jag sa nej. Jag klarar inte av att ändra in nått så där snabbt, så jag måste väll träffa honom i morgon, vilket egentligen också är för snabbt. Han skrev att han hade varit tvungen att ta ledigt, vilket jag kan förstå, men då kan man ju även säga till de man ska träffa med att man är ledig. Eller hade han tänkt att den där Ida bara skulle ha dykt upp kl 10 förra veckan utan att jag visste om det? Förmodligen. Det står på deras sida (och min LSS-handläggare sa det med) att de ska ha kunskaper om NPF-diagnoser. Haha vilket skämt, det är iaf inget jag har märkt. För en av de första sakerna man får lära sig om AST är att man behöver rutiner och inte gillar förändringar och så, nått de här inte verkar vara medvetna om. Har verkligen inte lust att låta de invadera mitt hem igen, men antar att jag inte har nått val.
De och alla andra som har kontakt med personer med nån form av autism borde ta och läsa boken ”Ungdomar med Aspergers syndrom – att mötas i samtal” av Diana Lorenz. Jag har inte läst hela, men har läst delar av boken när jag varit på biblan och hittills har allt varit jäkligt bra skrivit och utan allt jobbigt fackspråk. Men jag har ju inte direkt råd att köpa en bok och ge till typ alla som ska försöka stödja och hjälpa mig på nått sätt. Sen är det ju faktiskt inte min uppgift att utbilda de, det ska väll ändå deras chef och så fixa.

Kommentera

