Psykologbesök i Globen

Idag var jag och träffade min nya psykolog för andra gången.
Hade Gabriel med mig, tack o lov, annars hade jag nog flytt där ifrån rätt snabbt.
Psykologen ställde flera konstiga frågor och jag försökte svara så gott jag kunde.
Jag förstår inte henne så bra och hon verkar inte förstå mig riktigt.
Men hon höll iaf med om att min utredning var lite konstig.
Försökte verkligen att koncentrera mig och hålla mig lugn.
Försökte även att stimma så lite som möjligt men det blev en hel del hand-stimmande och så kunde jag inte hålla tillbaka att klicka med tungan, något jag finner oerhört pinsamt.
Fast egentligen hade jag velat gå fram och tillbaka, flaxa med armarna och citerat Star Trek, men sånt kan man inte göra. Folk finner det obehagligt och störande. Önska de kunde fatta hur känslomässigt frigörande det är för mig.
Apropå Star Trek så visste hon inte vad det var.
Kan ju säga att jag blev mer än lite förvånad.
Hon är den första jag har träffat som inte vetat vad Star Trek är.
Var verkligen nära att springa där ifrån flera gånger men hade förmodligen bara snubblat på Gabriels ben och ramlat med huvudet först.
Men jag ska tydligen inte träffa henne något mer för jag har blivit överförd till deras mottagning i Hagsätra istället. Minns inte varför jag blev det, men den kontakt de hade gett mig där var Sören och då protesterade jag ljudligt, något jag väldigt sällan gör. Men han vill jag aldrig någonsin träffa mer. Han fick mig verkligen att känna mig värdelös och som jag tog upp tid som han skulle kunna gjort nått viktigare med. Och så ska en psykiatrikontakt inte kännas. Men psykologen skrev till chefen i Hagsätra och berättade att jag inte vill ha Sören, så förhoppningsvis får jag någon annan och som förhoppningsvis är bra. Men om det inte funkar i Hagsätra så ger jag upp det här med psykiatrin. Orkar inte bli runtskickad och orkar inte träffa ny person efter ny person. Det är bara jobbigt och just nu har jag nog med förändringar ändå. Gabriel har sagt att det inte är mitt fel att det inte funkat med psykiatrin, men nått fel måste jag ju göra då det aldrig funkar med någon jag träffat… jo en, läkaren Erik Elenius. Han var den första som verkade förstå en del av mig. Han ställde inte bara en massa konstiga och jobbiga frågor utan lät mig få prata om sånt jag gillar med emellanåt och han ritade upp bilder och sånt av det han sa, tex hur mitt känslosystem verkar fungera. Han verkade fatta direkt att jag har betydligt lättare att ta till mig visuell information. Men nått fel måste jag ju verkligen göra när det bara är en person av ca ett tiotal olika personer inom psykiatrin som jag har funkat med. Men jag vet inte vad jag gör för fel. Jag försöker tänka som de och vara på deras nivå så gott jag kan.

När jag kom hem hade jag dessutom fått brev från Försäkringskassan. Det visade sig att jag fyllt i helt fel blankett för att be om förhöjt bostadstillägg så måste fylla i en ny och skicka in. De måste ha den innan 9 oktober annars får jag inget bostadstillägg alls.

Den här dagen är inte kul alls.
Önska jag inte hade vaknat idag…

2 thoughts on “Psykologbesök i Globen

  1. Mellanvärld skriver:

    Apropå Star Trek så visste hon inte vad det var.
    Kan ju säga att jag blev mer än lite förvånad.

    Hur kan man inte veta vad startrek är?

    Psykologen ställde flera konstiga frågor och jag försökte svara så gott jag kunde.

    Sådana där frågor som får en att ”klösa” på armarna…

Kommentera

