En lång dag där jag har klarat mycket

Så då är jag hemma igen.
Har varit på en Aspergerrelaterad diskussionsgrupp och efteråt följde jag för första gången med efteråt och åt med de. Något jag avskyr, att äta bland folk alltså.
Men jag gjorde det och jag lyckades dölja hur jobbigt det var.
Var intressant att prata lite med de efteråt. För på själva grupperna brukar jag inte klara av att säga nått.
Så idag har jag klarat av ett psykologmöte, åkt tunnelbana flera gånger, varit med i en grupp, ätit bland folk och varit social.
Tycker jag ska ha en guldstjärna för det.
Men det krävdes en del theralen för det.
Först 4 st inför psykologen.
Sen 2 st på väg hem från psykologen.
Jag tog 6 st inför diskussionsgruppen och lyckades smuggla i mig 6 st inför restaurangbesöket och kände att jag var tvungen att ta ytterligare 2 nu när jag kom hem.
Det blir 20 st (om jag räknat rätt) på en dag.
Vilket borde förse mig i sömn, men det har det inte gjort.
Vilket kan iaf delvis visa på hur hög ångest jag haft/har.
Ska dricka lite te nu och rensa tankarna innan jag lägger mig.
Borde lägga mig nu men det är för mycket bilder i huvudet för det just nu.

2 thoughts on “En lång dag där jag har klarat mycket

  1. Anna skriver:

    Hej igen!

    Ser att du har lösenordsskyddat vissa av dina inlägg nu. Är de bara till för dig eller får andra också läsa? Isf, skulle jag kunna få lösenordet? Vill gärna följa dig och ditt liv/mående/tankegångar. Gillar din blogg och tycker att du skriver mycket som är tänkvärt, informativt och som jag känner igen mig i. Du kan mejla eventuellt lösen till min mejl som jag lämnar här nedan i uppgiftsfältet.

    Kämpa på!

    Kram,
    Anna (hysteriskt på AS-forum)

Kommentera

