Dagen började inte bra

Dagen började inte bra.
Gjorde inget för att jag ska må bättre direkt.
För det första försov jag mig.
För det andra blev jag väckt av två hantverkare som jag inte visste om skulle komma.
De fixade ventilationen till spisen.
Visste att den var trasig men Magnus hade sagt att de 1.) skulle ha kommit förra veckan och 2.) jag skulle få veta innan de kom.
Att de inte kom förra veckan bryr jag mig inte så mycket om. Hantverkare har mycket att göra, men att jag inte blev förvarnad gör väldigt mycket.
Förutom att jag inte var förberedd så känns lägenheten invaderad nu, trots att de har gått.
Hade jag vetat om det innan hade det inte blivit så här.
Kan känna att min inre ”skyddsmur” växte till sig där, den som just börjat rasa lite.
Men det är nog inte värt det. För så fort jag börjar känna att det är ok att vara lite sårbar så händer nått. Vet inte om jag tänker försöka rasa nått mer av min inre ”skyddsmur”, den är bra att ha och omvärlden är hotfull och jag kan inte försvara mig. Jag är för liten, feg och rädd för det. För obetydlig med.

Kommentera

