Bra autism-bloggar || Good autism blogs

(Autism Challenge Day 7)

I must admit I’m not very good at reading other peoples blogs, but sometimes I do.
Most of the blogs I read are written by my friends and some of them do have some kind of autism, but not all, and they are all written in swedish.
But I actually read two english-written blogs that are autism-related.
The first blog is ”The Autistic Me”.
This blog is written by a person with autism and it’s always interesting to read what he has written in the blog.
The second one is ”Stimeyland.”
This blog is about…hmm..well the odd and funny thing about autism.
Not funny in the way that it hurt someone, but funny in that way that you should always try to look on the bright side of life.

Jag är inte så där jätteduktig på att läsa andras bloggar och de bloggar jag då oftast läser tillhör mina vänner. Men några utav de har faktiskt diagnoser inom autismspektrumet.
Men sen så brukar jag även då och då läsa en autism-relaterad blogg som inte tillhör någon kompis och det är bloggen ”M som i underbar”.
Jag tycker att det är en bra blogg där det också finns mycket tips och man kan prenumerera på ett nyhetsbrev till och med.
Sen har även min kompis Emelie en mycket bra blogg.
NittonNioTre” heter den.
Hon skriver visserligen inte direkt om sin autism (Aspergers syndrom i hennes fall), men hon skriver om sin vardag och så, vilket oftast är det jag finner intressant.
En aspig pysslesida” är en annan väns blogg, eller ja är egentligen en hemsida😛
Ja vad den främst handlar om syns ju på namnet, men det finns även annat där, så döm inte ut den pga namnet.

Kommentera

