Packar *suck*

Håller på att packa det sista nu.
Men jag är ju så virrig och ostrukturerad att alt blir kaos och tar dubbelt så lång tid😦
Fast packat blir det ju i alla fall.
Men just nu tar jag en liten paus. Höll på att glömma det och det kan ju vara bra att vila lite och inte packa precis hela dagen😛
I morgon kommer jag alltså att flytta. Känns väldigt nervöst.
Det är så mycket som kan gå fel:/
Men det försöker jag inte att tänka på.
Och jag vet ju att jag kan få hjälp om saker kör ihop sig eller om flytten gör mig alltför nedstämd. För jag brukar ju tyvärr bli deppigare ett tag efter att jag har flyttat.
Antar att all förändring som en flytt medför blir för mycket för mig.
Men har jag tur kanske jag kan klara mig från det denna gång.
Sen när jag har packat klart ska jag kanske ta ett sista bad för att sedan åka och lämna datorn och lite småprylar i lägenheten. Sen åker jag tillbaka till Dino.

2 thoughts on “Packar *suck*

  1. Anna skriver:

    Jag flyttade för några månader sedan (har AS) och jag blev helt förstörd. Har i vanliga fall väldigt bra minne, men jag kunde knappt komma ihåg någonting. Jag kunde prata med folk och bestämma möten/träffar och efter två timmar ha glömt det totalt.
    Jag förlorade liksom fotfästet i den vanliga världen och blev väldigt förvirrad, ledsen, nedstämd, rädd och på gränsen till psykotisk. Men vi med autismdiagnoser har ju svårt för förändringar, och att flytta är en VÄLDIGT stor förändring… Man tappar liksom fotfästet och sin ”trygga plats”.
    Mina tips är att försöka göra iordning i din lägenhet så fort du orkar, så att det kan börja kännas ”hemma” så snabbt som möjligt. Nu har du ju bott i ett rum och ska flytta till en lägenhet, men det kan vara bra att försöka göra det så likt sitt förra hem som möjligt.
    Det finns väl personal där antar jag, så ta hjälp av dem om du inte orkar göra iordning allt själv! Försök fortsätta med dina vanliga aktiviteter även om du börjar må sämre, det hjälper inte att bara stanna inne och isolera sig. Ha i tankarna och kanske till och med rita/dekorera (du är ju så kreativ!) en skylt med budskapet att det kommer att bli bättre! Ge det och dig själv tid att anpassa dig. Lycka till! Du är välkommen att skriva till min mejll eller i min blogg (eller på AS-forum där jag finns som ”hysteriskt”) om du vill prata! Antingen bara småprata/lära känna eller skriva av dig. Jag är en bra lyssnare! *Skickar varma tankar*

    • kaosprinsessa skriver:

      Tack. Jo det är ju en stor händelse men jag tycker ju att jag borde bli van då detta är den 16de gången jag flyttar.
      Personalen lär det nog dröja med innan jag låter de just göra nått då jag per automatik inte litar på folk som får betalt för att hjälpa mig då de har skadat mig så otroligt mycket tidigare. Annars så litar jag för enkelt på folk. Jag skulle nog behöva isolera mig, jag gör normalt sett mer än bad jag egentligen orkar och träffar folk mer än jag orkar med, men ändå inte så mycket som ”normala”. Men det är väll bara att bita ihop och fortsätta vara så mkt lik de ”normala” som det bara går.
      Jag minns faktiskt vem du är nu ^^

Kommentera

