10 saker om mig

Jaha fick en utmaning av en kompis att skriva tio saker om mig som de flesta förmodligen inte vet. Ska vi se om jag kommer på nått.

1.) Jag älskar musikaler, men tycker det är lite för töntigt för att erkänna egentligen. Fast nu har jag ju gjort det så nu vet ni vilken tönt jag är😛

2.) Jag har haft ätstörningsproblem och kan fortfarande få sånna tankar och ha perioder där jag måste ha absolut 100% koll på det jag äter och dess kalorier och skit. Vägde 48 kg ett tag, vilket tydligen inte är så hälsosamt till min 171,5 cm. Skulle egentligen fortfarande vilja väga det, men min logik håller mig från det. Jag är iaf så pass smart att jag fattar att det inte är bra.

3.) När jag lyssnar på Linkin Park betyder det att jag verkligen inte mår bra. Linkin Park är den musik som för mig är förknippat med självskador, överdoser och helvetisk ångest etc.

4.) Jag har en återkommande mardröm där jag (eller iaf nån som ser ut som mig) mördar alla jag bryr mig om. Den är fruktansvärd.

5.) En anledning till mina sömnproblem är för att jag är rädd att sova. Jag vet ju inte vad som ska hända eller vad jag ska drömma eller om jag ens vaknar. Tänk om jag fastnar i drömmarnas värld?

6.) Jag ber till Gud ibland. Antar att min kristna uppfostran inte går att få ut helt och hållet. Men egentligen tror jag inte på nån straffande Gud (inte ens en Gud i den benämning att den är en egen personlighet), men är trots det rädd för Guds vrede.

7.) Jag tänker flera gånger dagligen på om jag nånsin kommer klara ett jobb eller ej. Är livrädd för att inte klara det. För om jag inte klarar av ett jobb, vad har jag då för värde? Inget. Jag vill inte leva mitt liv som en parasit.

8.) Ibland kan jag känna stark ilska mot mina föräldrar för att de inte pressade BUP mer och så då när jag var liten och de sa att jag inte kunde ha DAMP (eller nån form av autism) eftersom jag var en flicka och kunde prata förståeligt. Jag skäms över dessa känslor och hatar mig själv för att jag känner de då jag vet att mina föräldrar inte hade just nån kunskap om det och litade på läkaren.

9.) Trots att jag varit med om en del och så, så anser jag att jag inte har rätt att må dåligt för jag har ju vänner och en familj som älskar mig och så. Vad mer kan man liksom begära? Känner mig girig pga detta många gånger och ibland undrar jag om jag inte omedvetet sabbar för mig själv pga detta. Det är visserligen svårt att säga just för att det isf skulle vara just undermedvetet.

10.) Jag gör grimaser åt mig själv varje morgon i spegeln. Vet inte varför, bara måste göra så varje morgon😛

Kommentera

