Ingen gillar anklagelser

Att ge varandra anklagelser för olika saker är nått folk verkar vara duktiga på.
Visst händer det att jag gör det med, jag är långt ifrån perfekt, men varför anklagar folk varandra för olika saker hela tiden utan direkta bevis?
Och ofta handlar anklagelser om sådant man ändå inte kan kontrollera.
Till exempel har jag väldigt ofta fått höra att jag är känslokall/känslolös, vilket jag faktiskt inte är, snarare tvärtom – har för mycket känslor och alldeles för lätt att känna saker.
Men får man höra en viss anklagelse tillräckligt många gånger så tror man på det.
Det finns mycket jag inte vet om det är sant eller ej som jag anklagats för.
Som när det gäller det där med känslolösheten, ibland tvivlar jag på vad jag själv tycker där, vad jag vet är rätt. För jag är ju den enda som kan bedöma huruvida jag är känslolös/känslokall eller ej. Ingen annan kan ju veta hur jag känner.
Och hur många har inte blivit anklagade för att det är deras fel att de blir mobbad eller våldtagna eller liknande? Alltför många tyvärr.
Jag tycker vi människor ska försöka sluta anklaga varandra så mycket.
Försök ta reda på fakta innan du säger nått.
Jag försöker själv med det, men självklart lyckas jag inte alltid, men jag försöker verkligen mitt bästa på att inte anklaga andra utan fakta eller gå efter förutfattade meningar eller liknande, och mer än försöka kan ju ingen göra.

Kommentera

