Existerar änglar?

Detta kommer bli ett rätt flummigt inlägg, så gillar du inte sånt ska du inte läsa detta.

Så länge jag kan minnas har jag känt att jag skulle ha vingar.
Jag vet det låter helt knäppt, men nu känner jag så.
Vet att jag inga har och jag tror inte att jag inte är människa.
Jag vet mycket väl att jag är en människa och skulle inte vilja nått hellre än att vara fullkomligt normal.
Men jag kan verkligen känna ett par osynliga vingar som sitter fast i ryggen och kan tom känna när folk stöter i de och när jag blir rädd brukar jag känna hur de liksom fälls ut och omsluter mig. Helt knäppt!!!
En annan knäpp sak är att mamma har berättat att när jag var 3-4 år så sa jag att jag inte hörde hemma här och när hon frågade mig vart jag hörde hemma så hade jag pekar upp mot himmelen.
Det är verkligen helskumt och när hon berättade det så blev jag skrämd av mig själv.
Störd jag måste ha varit, eller ja är.
Så i förrgår sökte jag på meningen ”it feels like I have wings” (det känns som att jag har vingar) och hittade en massa info om nått som kallas inkarnerad ängel och otherkin.
Jag vet inte om jag tror på det hela (jag menar tanken på att jag skulle ha en ängels själ eller nått är rätt löjlig och knäpp) men det var mycket som stämde in på mig.
Men iaf, här kommer en sammanfattning av den info jag hittade.

  • Inkarnerade änglar är inte överordnade andra levande väsen.
  • Det finns två typer av inkarnerade änglar. De heliga/himmelska och de fallna änglarna.
  • De kallas både för inkarnerad ängel och ”angelkin” (ängelsläkte). Fast egentligen är ordet ängel fel då dessa själar kommer från olika himlaväsen som inte är bundna till någon specifik religion.
  • De är oftast här för att lära sig något och/eller för att hjälpa en eller flera människor.
  • Är oftast kreativa personer.
  • Har svårt för muntlig kommunikation och föredrar att kommunicera via musik, konst och skrift.
  • Är känsliga för ljud, ljus och beröring.
  • Känner lätt av energier (inklusive känslor).
  • Känner av ”fantomvingar”.
  • Känner sig i otakt med sin kropp.
  • Är delvis i denna värld och delvis i den andliga världen.
  • De känner oftast att de inte hör hemma någonstans.
  • Har en stark inre tro. (behöver för det inte vara religiös)
  • Har problem med kronisk trötthet och ätstörningar (oftast överätning)
  • Känner det som sin plikt att förbättra andras liv. Tenderar att tänka på andra före sig själv.
  • Bra på att lyssna.
  • Har svårt att ta emot hjälp. Skäms när de behöver ta emot hjälp och vill helst klara allt själv utan att betynga andra med sina problem.
  • Har svårt att säga nej.
  • Har sina änglakrafter bundna med besvärjelser, sigill etc.
  • Tenderar att utbilda sig inom det område de hade ansvar inom som ängel.

10 thoughts on “Existerar änglar?

  1. Mellanvärld skriver:

    Tenderar att utbilda sig inom det område de hade ansvar inom som ängel.

    undrar vilket område det skulle vara
    Verkar annars som en rätt bra beskrivning av dig.
    och är det så du ser ut i din inre värld?

    • kaosprinsessa skriver:

      Jadu undrar jag med, det enda förutom att rita och musik som jag varit intresserad av är böcker och natur.
      Min inre fysiska bild av mig är rätt pinsam. Ser mig själv som en ”ljuskropp” med eteriska vingar. Så har det varit så länge jag kan minnas. Har alltid känt att jag inte borde ha en kropp.
      Men som sagt, vet inte ens om jag tror på att änglar/himmelska väsen existerar och om de gör det så vet jag inte om jag tror på att jag varit nån.

  2. Anna skriver:

    Jag har aldrig hört om detta och inte heller om människor som känner att de har osynliga vingar. Men det är intressant! Minns att du har postat ett inlägg om ”Earth Angels” (du tipsade/länkade till en bok med den titeln som Doreen Virtue) har skrivit. Tror dock inte på detta på det sättet som hon beskriver det.

    Jag kom att tänka på en sak… Jag ska söka i din blogg efter svar när jag skrivit klart det här, men jag frågar först/ändå för jag vill gärna ha ett ”personligt” svar.
    Har du hållit på något med tarot? Skulle kunna tänka mig att det vore något för dig, att du skulle ha lätt för att lära sig. Det är ju så många detaljer som betyder olika saker i varje bild och du verkar ju ha ett väldigt bra sinne för det här med bild och sådant. Själv använder jag tarot och gör läggningar (”spår i korten”) för både mig själv och mina närmsta vänner som vill. Men jag är fortfarande inte särskilt duktig och använder böckerna väldigt mycket under läggningen för att förstå vad kortet står för. De som är bättre kan ju vad alla kort står för utantill och om ett kort ligger med t.ex. kort X så betyder det en annan sak än om samma kort skulle ligga tillsammans med kort Y. Men så långt har jag inte kommit än. Dock får jag alltid väldigt… ja, vad ska jag använda för ord? passande läggningar. Jag ber ju en bön före, om hjälp från ovan (lite mer detaljerat än så…) för själva korten är ju bara ett material, det är den som utför läggningen samt de högre krafterna som arbetar tillsammans med korten.
    En gång lade jag en läggning för en personal på psyk. Och jag fick fram antydningar på graviditet/tillökning i familjen i flera kort men jag sa ingenting om det till henne först för jag trodde inte att det var aktuellt och eftersom hon är personal så kanske det är lite privat (men hon ville ju att jag skulle göra en läggning till henne… så…) men alltså, efter tre kort med samma ämne (dock andra ämnen/betydelser också) så var jag bara tvungen att fråga henne. Då rodnade hon och sa att hon och hennes sambo ville ha barn och hade försökt, typ…

    Sist när jag lade kort åt mig själv så blev det en riktiigt tung läggning. Men jag hade/har en jobbig livssituation nu och jag bad om vägledning och det som stod i korten stämde ju, även om det kändes ”mörkt” och som att jag fick det som ”svart på vitt”. Har inte orkat reflektera/tolka den läggningen så mycket än, för jag lade den snabbt för jag hade en vän här som var ute och pratade i telefon just då och skrev ner alla kort så jag kan tolka den nu i efterhand. Ska göra det någon dag. Kan behövas.

    Haha, här babblar jag på… Men nu vet ju hur det blir när en Aspie kommer igång och pratar/skriver om något de tycker är riktigt intressant…

    Kram (om du vill ha),
    Anna

    • kaosprinsessa skriver:

      Näe jag tror inte riktigt på det Doreen Virtue skriver heller. Det är alldeles för flummigt.
      Jag har testat Tarot men jag gillade det inte. Tyckte det var ”klumpigt” och alldeles för ospecifikt. Har dock orakelkort men använder de sällan. Men brukar oftast bara få lösningar ändå. Liksom bara veta. Brukar inte behöva spådomar som vägledning.

  3. hotchic6706 skriver:

    Hej🙂 Tack för ett intressant inlägg. Jag har angett denna länkadress i en fb grupp, jag hoppas det är ok? *Änglavänner* heter den iaf . Kram Anette

Kommentera

