Början

Början ja… vad är en början?
När vet man att det är en början?
För alla början är ju inte exakt utmärkta som tex en skolstart.
Alla början är inte långa projekt eller liknande heller.
Början… hmm…rätt lustigt ord egentligen…. början.
Har allt en början?
I morgon blir det en ny början för mig när jag ska till den nya psykmottagningen.
Men samtidigt även början på kortare saker, som exempelvis min resa dit.
Början, början, början… ju mer man säger ett ord desto konstigare låter det.
Kanske blir morgondagen början på nått jag ännu inte vet och som jag först i framtiden kommer kunna förstå hade sin början i morgondagen.
Början på slutet? Näe början på slutet var den dagen då jag föddes.
Men än är inte livet slut, fast jag kan ju inte veta när exakt det slutar.
Fast nu var det början detta skulle handla om och inte sluten.
Början.
Beginning.
Kaishi.
Début.
Comienzo

2 thoughts on “Början

Kommentera

