Bokrecension: Från en annan planet av Tamara Bach

”Laura och jag bredvid varandra på väg mot klassrummet. Steg, andas in, steg, andas ut. Lagom takt. Ska jag säga nåt? Hålla tyst? Andas. Där framme är dörren och jag kan inte göra nåt utom att gå, andas gå. Och jag vågar inte se på henne.
Ömsint, realistisk berättelse i dagboksform om Miriam 15 år som möter Laura och allt förändras. Om vänskap som blir till kärlek.”

Verkar ha fått en ”thing” för romaner om homosexuell kärlek hos tonåringar😛
Den här boken var faktiskt bättre än ”Det jag inte säger”, kanske för att denna känns mer vuxen. Det skulle kunna vara i Sverige (till skillnad från många engelska och amerikanska romaner) om man bortser från de tyska ortsnamnen.
Boken har korta kapitel vilket jag tycker är bra, ja hela boken är rätt kort faktiskt.
Vet inte riktigt mer vad jag ska skriva😛 Men det var en bra bok iaf ^-^
Tror detta var den första tyska bok jag läst faktiskt, eller jag har läst lite Goethe för han tror jag var tysk. Jaja skitsamma, visste inte att boken var tysk förens de började snacka om Berlin och Köln. Jaja detta var väll inte så viktigt direkt😛
Hmm undra om jag ska försöka läsa minst en bok från varje europeiskt land, fast det låter jobbigt…

Kommentera

