Min relation till Harry Potter

En del har undrat varför jag inte är ett stort Harry Potter-fan och varför jag inte har läst alla böckerna ännu (är fortfarande kvar på Fenixordern, boken är ju så klumpig så inget man vill ta med sig i väskan direkt).
Men faktum är att jag är ett Harry Potter-fan, men ett fan som inte försöker vara ett fan.
Anledningarna till detta är flera och jag tänkte ta och förklara de allihopa.

Anledning nummer ett är att jag stör mig så på Harry.
Tycker att han är en egoistisk unge som tror att han är bäst i världen.
Men utan sina kompisar skulle han inte ha klarat sig alls och att han har klarat sig har även mycket med tur att göra.

Anledning nummer två är att jag blev mobbad för mitt Harry Potter-läsande och för att jag var ett fan till böckerna och den världen.
Jag var helt enkelt för nördig för de andra.
Självklart fanns det andra anledningar till att de mobbade mig men just detta med Harry Potter var det som ledde till min första misshandel och första dödshot.
De skar då även in ett ”Harry Potter ärr” i pannan på mig, men som tur är nu typ helt borta. Och dödshotade mig gjorde de för de skulle se om jag kunde klara mig undan döden lika bra som Harry.
Jag vet fortfarande inte hur allvarliga de var med det hotet och alla andra dödshot de kom med senare.

Och tredje anledningen är varför jag inte läser böckerna så mycket.
Jag är nämligen rädd att fastna i det igen och att jag då ska få skit för det på nytt.
Precis som jag fått skit för Twilight och massa annat.

Så, nu vet ni varför jag inte läser Harry Potter.
Jag älskar den världen och böckerna, men samtidigt ger mig det hela ångest och ilska.
Så det är en ganska blandad känsla jag har över Harry Potter-världen.

Kommentera

