Utskriven

Blev utskriven idag.
Den läkare jag haft på avdelningen var sjuk så fick träffa en ny samt den som kommer vara min behandlingsansvarige (som jag inte gillar och tycker är läskig).
Jag försökte prata så gott jag kunde men de verkade inte lyssna.
Enligt de hade permissionen gått bara bra och jag mådde bättre.
Så det spelade ingen roll vad jag sa för de (särskilt den behandlingsansvarige) verkade veta bättre än jag hur jag mår.
Den behandlingsansvarige verkade dessutom tycka att jag överdrev och verkar tro att jag var på avdelningen för skojs skulle. Sen verkar de tro att om min boendesituation löser sig så kommer jag må mycket bättre. Iof verkar de flesta tro det, men så är det inte. Självklart skule det hjälpa att slippa här ifrån, men det är ju mina andra problem som är störst.
Allt känns verkligen bara helt hopplöst.
Det finns ju ingen mening att kämpa.
Varje gång jag tror att jag kanske kan komma att må bättre så händer det nått och hoppet försvinner. Ja jag är medveten om att enbart jag är den som kan få mig att må bättre. Men jag har gjort allt jag kan komma på och som har föreslagits mig och jag har testat ett stort antal mediciner av olika slag och samtalsterapi, KBT, DBT och mentaliseringsbaserad terapi och inget utav det har hjälpt. Jag gör och har alltid gjort det bästa jag kan, men det bästa verkar inte räcka. Tankarna och planering av självmord är starkare än de varit de senaste dagarna (något jag försökte säga till de). Jaja bara att försöka hålla mig vid liv. Har ju lovat Dino att inte försöka ta livet av mig och jag vill inte svika honom

Kommentera

