Vet inte hur jag ska göra…

De som har följt min blogg och som känner mig vet ju hur jobbigt jag har haft det den senaste tiden. Eller ja det har väll varit jobbigt det senaste året typ, alltså jobbigare än vanligt. Men nu börjar jag få svårt att dölja det hela, men samtidigt vet jag inte hur jag ska visa det eller hur jag ska förklara för folk hur/vad jag känner (jävla autism).
Ska träffa Nori idag och jag hoppas jag ska kunna glömma eller nått sånt då. Eller glömma är väll fel ord för det är inget specifikt jag tänker på direkt.
Har funderat ett tag nu om jag kanske inte borde lägga in mig.
Men samtidigt vill jag inte det för jag brukar vantrivas så på psyket.
Liksom dela rum med en främling, aldrig få vara själv, inte få gå ut och mat jag inte äter.
Men samtidigt så vet jag inte om jag kan lita helt på mig själv.
Vill inte skada mig på nått sätt egentligen, men samtidigt orkar jag inte ha det som jag har det.
Önska jag kunde uttrycka mig bättre och inte vara så rädd för att göra andra besvikna och så. Då kanske de som behöver skulle förstå mig mer.

4 thoughts on “Vet inte hur jag ska göra…

  1. Anna skriver:

    Läser varje inlägg, tycker att du har en mycket intressant blogg!
    Kanske kan du skriva varsitt personligt brev till dem om de känns lättare? Ignorera känslor om att det kanske känns ”töntigt”, det viktiga är ju att de får veta! För jag tror att de VILL veta också, det skulle jag i alla fall om jag var en utav dina vänner. Om man är ”riktiga” vänner så vill man ju veta hur den andra mår. Ni kanske kan göra något tillsammans för att du ska må lite bättre. Du har inget att förlora på att berätta, samla mod (du kan ju bära en blå sten som stärker kommunikationsförmågan också, om du vill. Som extra tygghet). Jag håller tummarna och hejar på här hemifrån!

    Ville bara tipsa dig om några vackra smycken, jag bär ett som jag köpte därifrån för längesedan idag. http://shopcronesmagicalcrafts.net/catalog/index.php
    Dock så fick jag betala en sjukt dyr tullavgift när jag skulle hämta ut mina smycken, man kanske kan mejla till henne och fråga om man kan kringgå detta på något sätt (om du vill berätta alltså, just saying). Om man kryssar i ”gåva” på tulldeklarationen så är tullavgiften gratis.

    Keep in there!

    Anna (hysteriskt på AS forum)

    • kaosprinsessa skriver:

      Det är mer LSS, arbetskonsulent och sånt som inte förstår mig. Kompisar snackar jag i princip enbart med via internet och här är jag mer mig själv.

      Aha, ska kolla på det vid ett senare tillfälle. tack för tipset ^^

Kommentera

