Kanske mitt näst sista psykologbesök?

Varit hos psykologen idag.
Vi ska inte träffas förens i slutet av augusti nu och då vill hon att jag ska komma fram till hur vi ska göra våra möten meningsfulla för mig.
Fast jag märkte (trots att jag är dålig på icke-verbala grejer) att hon mer menade att det skulle bli mer meningsfulla för henne.
Förstår att hon tycker att jag är en rätt värdelös patient.
Jag menar jag vet inte vad vi ska göra och vilket av mina problem som är ”värst” och hon verkar inte veta det heller.
Men så verkar hon inte ha så mycket info om autism.
Sen sa hon att jag borde ringa akutpsyk när jag mår så här dåligt.
Hon verkar aldrig fatta att jag har telefonfobi -.-
Sen finns det inget de direkt kan göra för mig.
För prata hjälper tyvärr inte för mig.

Men men, så nästa psykologmöte kan bli mitt sista.

4 thoughts on “Kanske mitt näst sista psykologbesök?

  1. nittonniotre skriver:

    Vet att jag varit dålig på att läsa din blogg senaste tiden. Men ville bara säga att det där stör jag mig med på. ”Ring alutpsyk om du behöver.” och jag bara stirrar och frågar ”med en telefon? Nej.” och sen blir den arg, och jag kan inte förklara. Men jag tänker inte åka rill akuten förrän jag blir jätteaggressiv så de behöver hålla fast mig, då kanske de kan hjälpa mig, för prata är värdelöst.

    Ha det bäst sis❤

    • kaosprinsessa skriver:

      Det är lungt ^^ Du ska inte känna dig tvingad att läsa min blogg eller nått sånt. Jag är kass på att läsa andras med.
      Jo jag vet. Jag kan inte riktigt fatta hur prata kan hjälpa.

Kommentera

