Twister

Fråga inte om titeln på detta inlägg.
Kände bara för att döpa den till det.
Sov inte så bra i natt.
Kunde liksom inte somna.
Eftersom det är torsdag har jag varit på Balans i Livet.
Där var jag ju happy girl, som alltid.
För eftersom jag inte vet hur jag ska visa hur det är och om jag äns ska det så visar jag det jag kan, nämligen glad.
Efter det åkte jag till Fridhemsplan för att vänta på Nori inne på Kungsholmens bibliotek.
De hade en bra fantasy och sci-fi del, så lånade några böcker.
När Nori var klar med sitt åkte vi hem till henne och han som körde oss var riktigt knäpp (milt sagt).
Han körde som en dåre och spelade sin egna musik rätt högt, kändes otrevlig och ansåg att hon skulle ta sig över ett tämligen hög trottoarkant själv.
Ja och så spände han inte fast hennes rullstol ordentligt heller:/
Hemma hos henne gjorde vi inte så mycket.
Typ åt tomatsoppa med mozzarella, drack te och såg på Tin Tin.
Hjälpte henne att färga håret med.

Min LSS-handläggare har ansökt om att jag ska få stå i kö till stödboende nu som jag kan få bo i tills jag får en träningslägenhet.
Mitt stödbehov enligt henne är tydligen 3 timmars boendestöd/vecka som ska bestå av motivering och sällskap typ.
Sällskap behöver jag inget och motiveringen är det inget direkt fel på.
Jag bara inte orkar eller klarar det de anser att man normalt ska göra.
Eller jag vet inte. Vet ingenting just nu.
Jaja det blir väll som det blir.

Kommentera

