Otur och tur – Bad and good luck

Förutom att jag råkade tappa min kamera så den gick sönder så har lite andra saker hänt.
Först så blev det bråk mellan min kusin och min farbror (jag vet inte om han var arg på mig med). Så jag är rädd när jag är hemma så försöker att vara där så lite som möjligt.
Sen så glömmer jag av att min prydnadsdrake står i fönstret så jag öppnar det och draken faller ner och vingen bryts av.
Efter det så när jag ska träffa Nori stannar tunnelbanan och alla måste gå ut i Aspudden pga sjukdomsfall. En del suckar och blir irriterade, några får panik för de undrar om det är nått smittsamt och jag min knäppgök börjar genast tänka på zombieattack.

Men det har i alla fall varit en del bra saker.
Fått låna en kamera av Nori tills min blir lagad.
Verkligen snällt av henne ^^
I natt fick jag sova hos Dino och han var kelig och mysig som vanligt❤
I helgen ska jag och Nori på strapatser (vad tänker jag inte säga nu :P)
Tur att det händer en del bra saker annars skulle jag verkligen inte stå ut.

 So recently I have had some bad luck.
First I droped my camera and it broked.
Then my uncle had a high toned arguing with his daughter. I don’t know if he’s mad at me too but I’m scared when I’m home, even when he is gone.
Then I forgot i had my dragon on the windowsill and opened the window and the dragon fell to the flor and broke it’s wing.
Then when I should meet my friend Nori the tube stoped and we had to get off ’cause of an case of illness. Some people started complaining and others got panicky if it was something contagious. My first though was weird enough zombie attack:/

But some good stuff have happened too.
I got to borrow a camera from Nori until mine is fixed.
Very nice of her.
I slept at Dinos place tonight and he was sweet and cuddly❤
And this weekend I and Nori will do some stuff.
I’m thankfull that some good stuff is happening or I wouldn’t stand my situation.

Kommentera

