F*ck them!

Var ju på psyket idag för skulle träffa min förra psykolog för att gå igenom min utredning.Läkaren skulle vara med för att stödja mig.
Men det gick inte bra.
Kände inte nått stöd och jag blev inte det minsta klokare förutom att jag blev mer säker på att min förra psykolog inte lyssnade eller förstod mig alls.
De säger att jag ska lita på de, men hur kan jag göra det när de hela tiden utnyttjar mitt förtroende. Och att jag inte litar på de gör ju att jag inte kan säga allt som behövs.
Läkaren är iof bra även om han inte kändes som ett stöd idag.
Men den där psykologen hon vet inte vad hon pratar om. ((saker som ”ja personer med autism är ju ofta hyperaktiva och har svårt att fokusera så det är nog inte adhd” (jag tror mina problem är liiite värre än vad en med enbart autism brukar ha på den punkten) ”personer med adhd brukar ha ojämn begåvningsprofil och det har ju inte du, men det gäller ju inte för autism” (vad jag vet så är det tvärtom på den punkten) ”din ångest är för stark för att det bara ska vara autism, du måste ha någon personlighetsstörning också” (när hon försöker tvinga i mig att jag har borderline vilket jag inte har någonstans) ))
Så ja, jag vet inte vad jag ska göra.
Ringde mamma efteråt och var helt förstörd, grät och lät nog rätt hysterisk.
Gjorde allt för att inte gråta så min förra psykolog såg det för när jag blev frustrerad en gång och kastade iväg en plastmugg kom hon med kommentaren ”typiskt aggressivt borderlinebeteende” -.- så om jag hade börjat gråta hade hon väll sagt nått liknande iaf. Fast får väll borderlineskit för det ändå eftersom jag blev så frustrerad (när min förra psykolog säger ”men hon skär ju sig själv” som ett skäl till att jag måste ha borderline. alla som skär sig har inte borderline) där inne att jag tillslut sa ”men fattar du inte att jag inte sagt som det är eftersom jag inte litar på dig. jag är rädd för dig och du får mig att känna mig som värdelöst skräp” och hon blev såklart sur. Jag borde inte sagt så men kunde inte hålla mig.
Jag orkar inte bråka med de, nu får de väll skriva vilka jävla diagnoser de vill för jag orkar inte tjaffsa mer, de ändrar ju sig hela tiden (bortsett från att jag har autism).
Jag ger upp min diagnoskamp mot Aparna och Carema Hjärnhälsa.

So, the meeting with my ex-psychologist did not go well (about my testresults from all the tests I did like 1 year ago).
My psychiatrist was there as a support to me, but he didn’t feel like a support at all.
I didn’t get any wiser and don’t understand the results better now.
The only thing I understand better is that she (my ex-psychologist) don’t listen and don’t understand me.
They tell me to trust them, but how can I do that when they missuse that trust over and over again?
And when I can’t trust them I can’t say everything that needs to be told.
The psychiatrist is ok, but he didn’t feel like a support today though.
And that psychologist (the ex one) she have no idea what she is talking about. (( She says stuff like: ”ppl with autism is often hyperactive and have problem with focus, so it’s probably not ADHD” (well my problems in that area is liiiitle bigger then a person with only autism) ”PPl with ADHD usually have uneven IQ-profiles, and you don’t. but ppl with autism usually have not.” (eeeh… it’s the oppostie my (not so) dear lady and my IQ-profile is uneven, I’ve seen it..fucknut) ”your anxiety is more severe then for those with only autism so you must have some personality disorder too.” (she tried to convince me I have bpd, but I don’t and none of my friends or family believe that either) ))
So yeah, I really don’t know what to do.
I called my mum right after the meeting and I was crying and probably sound hysteric.
I did my best not to cry so that the psychologist could see it ’cause once when I got frustrated about her I throw a plastic mug in the wall and her response was ”typical aggressive borderline behaviour” -.-
But I did a mistake in front of her anyway ’cause I got frustrated and almost yelled ”but don’t you understand that I don’t trust you and therefore don’t tell stuff as it is. I’m afarid of you and you make me feel like some useless piece of shit.” (I said that when she and the psychiatrist talked about bpd and she said ”well but she do cut herself” like only ppl with bpd could do that). And ofc she got mad at me for saying so. I shouldn’t have said so but I could not hold myself.
I have no strenght to fight against them anymore.
They can give me whatever damn diagnose they want ’cause I don’t have the strength to care.
I can’t do anything about it ’cause what I say doesn’t seem to matter.
I give up my fight for right diagnoses against Aparna and Carema Brain Health.

6 thoughts on “F*ck them!

  1. Wakingcanary skriver:

    I’m so sorry! I wish you didn’t have to go through all this. It can be very hard to stay calm when you have to rely so heavily on those you do not trust. Please know that whatever they may say or diagnose or prescribe is secondary to the fact that you are a human being–and you matter.

    • kaosprinsessa skriver:

      Yeah perhaps, but without certain diagnosis I won’t get the help I need. I won’t loose the autism-diagnose ’cause that’s the only one they all agree on, but I may loose my adhd diagnose and I who have finally got a med that works and I really don’t want borderline as a diagnose (not ’cause of the diagnose itself but ’cause I don’t feel it fit me, that it is the wrong one).

  2. Vevve skriver:

    oh! hatar såna psykologer! typ följer bara manualboken istället för riktigt lyssna på patienten!😦

  3. whiterabbit skriver:

    Psykologer/läkare kan vara så fruktansvärt dåliga ibland. Det är så drygt när de bestämer sig i förväg -.-.. eller när de slänger en ”va? är du knäpp eller??”-blick, när man försöker förklara vad man har för problem….
    Visste föresten inte att man kunde bli av med en diagnos bara sådär? :s Vrf går ni igenom resultaten igen 1 år sen😮

    • kaosprinsessa skriver:

      Jag vet inte riktigt hur det blir när det gäller diagnoser. Tror inte min ADHD-diagnos kommer att försvinna och jag medger att jag kan ha överreagerat när det gäller hur läkaren var då. För mamma ringde igår till honom (utan min vetskap) och han sa att jag aldrig behövde träffa Aparna igen och enligt mamma verkade det som att han inte heller gillade henne så mycket.
      Det var första gången jag gick igenom utredningen, de har inte gjort det med mig innan. Men blev som sagt inte mycket klokare. För det enda psykologen gjorde var typ att läsa upp vad som stod på papperna, men det jag ville var ju att få förklaringar på det hela.. tex. abstrakt tänkande, jag vet vad orden betyder i sig men hur påverkar det min vardag tex. Sånna saker.

Kommentera

