How about the future?

I onsdags träffade jag min arbetskonsulent igen.
Då snackade vi lite om Försäkringskassan och arbetspraktik och så.
Det hon sa var rätt bra.
Hon skulle prata med min handläggare på FK och höra om jag absolut måste göra arbetspraktik och om det skulle vara ok om jag började på konstskolan istället.
Om jag måste göra arbetspraktik så blir inte det föräns i höst och bara 2 timmar i veckan till att börja med.
Och det låter ju rätt bra.
Börjar jag på skolan kan jag inte gå kvar på Steget Framåt och det känns lite sorgligt, vet inte om jag är redo att släppa taget där ifrån än.

This wednesday I meet my occupational consultant.
We talked about Forsakringskassan, work-practise and stuff like that.
She said som good stuff.
She is going to call my FK-administrator and ask if I really have to do work practise and if I can go to that art school instead of work-practise.
If I have to do work-practise it wont start until this autumn and I will only have to do it for 2 h/week at the beginning.
And that sounds fairly good.
If I start at the artschool I can’t stay with my occupational consultant and that feels a bit sad.
I don’t know if I’m ready to let her go yet.

Kommentera

