Morgondagen

I morgon ska jag träffa min läkare.
Har skrivit ett brev jag kan lämna fram med det jag vill ha sagt.
Men som vanligt lär jag ju inte våga göra det.
De flesta tror nog inte ens att jag kan ha svårt att prata, men faktum är att jag bara har lätt för att prata med folk jag känner mig mer eller mindre trygg med och även då kan jag ibland bli tillfälligt stum.
Det är i princip omöjligt för mig att säga ifrån och be om hjälp av olika skäl.
Jag har svårt att ta plats och svårt att visa hur jag mår och sånt.
Vilket gör att så många  inte tror att jag har nått problem alls.
Well, det är enklast att inte tala om när det blir jobbigt, försöka att inte stimma eller säga eller göra andra konstiga saker och vara tyst när man inte förstår.
Annars kan det bli bråk och otrevliga situationer.

Jaja nått bra händer i morgon iaf.
Ska träffa min kusin och sen ska jag sova hos Dino.

One thought on “Morgondagen

Kommentera

