Syn på mig – The view on me

Jag har funderat en del på hur folk ser på mig och har kommit fram till att de flesta hamnar i två olika grupper.

Den första gruppen är de som verkar charmas av mig.
Personer som verkar tycka jag är underbar/söt/fantastisk/magisk/charmig och liknande uttryck har använts.
Varför de tycker det vet jag inte.
Jag är ju liksom bara mig och kan inte förstå vad det är som är så speciellt med mig.
För det har jag också hört, att jag är ”one of a kind”
Roligt nog har jag haft ett antal beundrare av båda könen.
De flesta som träffar mig verkar tillhöra denna grupp udda nog.

Grupp nummer två är den grupp som avskyr mig.
Varför de gör det vet jag inte.
Det är dessa personer som har mobbat och utnyttjat mig och även det förstår jag inte varför.
Men har fått höra att det bla är för att jag är så udda men har även fått höra att det är för att de andra är avundsjuka på hur jag är.
Tycker det låter udda.

Några få hamnar såklart inte i någon utav grupperna, men hittills är det sånna som inte just har haft någon kontakt med mig.

–o0O0o–

I’ve been thinking about how ppl view me and I’ve come to the conclusion that most ppl can be put into two groups.

The first group is the ones that get charmed by me.
People that think I’m cute/wonderful/magical/charming and other things like that.
Why they think like that I can’t understand.
I’m just me and I can’t get what’s so special with me.
‘Cause I’ve heard that too, that I’m one of a kind.
Funny enough I have had several admirers and most people I’ve met/know belongs to this group.

The other group is thoose who seem to hate me.
This people are the ones who have used me and bullied me.
Why they have done so I don’t really know.
But I’ve heard a couple of times that it’s ’cause I’m weird and/or ’cause they are jelous of how I am.
That sounds weird and illogical to me.

Ofc there also is ppl who don’t belong to any of those two groups, but so far those ppl have been ppl I haven’t been/talked much with.

9 thoughts on “Syn på mig – The view on me

  1. Mellanvärld skriver:

    Jag är ju liksom bara mig och kan inte förstå vad det är som är så speciellt med mig.
    För det har jag också hört, att jag är “one of a kind”

    Om man är ”ovanlig” så vet man oftast inte hur det är att vara ”vanlig”, och därför är man ofta inte medveten om att man är ”ovanlig”…

Kommentera

