Prova på veckan på Konstskolan Linnéa

Veckan gick helt ok. Är jäkligt trött dock, helt utmattad faktiskt.
Så kommer nog vara rätt off ett tag till.
Men annars var skolan bra, mycket ångest och så då jag inte visste hur allt funkade och så plus flera nya människor och massa sinnesintryck och så.
Men om jag vill kan jag få vara där lite till.
De verkar vilja ha mig som elev väldigt mycket, de sa flera gånger att jag måste ansöka till skolan och de sa att allt jag gjorde var vackert/fantastiskt/underbart.
Kändes faktiskt jobbigt, vet inte vad jag ska göra när folk säger så.
Fick frågan om jag gått någon konstskola eller så innan och när jag då berättade att jag aldrig ens tittat i en ”lär dig rita/måla-bok” så sa de att jag är väldigt talangfull.
Även det kändes jobbigt.
Vet att jag borde bli glad av det, men kan inte riktigt bli det.
Men men, här är iaf de bilder jag gjorde under veckan.

Min första uppgift under veckan var att göra ett stilleben.
Först skulle man göra en skiss med kol för att sedan…

…skissa av det på nytt och sedan föra en målning med akrylfärg.
Jag har knappt använt kol och akryl har jag inte använt så mycket heller.

Min andra uppgift handlade om ljus och skugga och är gjort i torrpastell.
Jag har aldrig använt torrpastell förut och jag hoppas att jag inte behöver göra det igen.
Det var så kladdigt och jag blev irriterad.

En snabbskiss av en lilja.
Den tog ca 10 min att göra, därför som den är rätt slarvig (för att vara mig iaf).

En närbild av en blomma i akryl.
Tiden höll på att ta slut och då jag ville ha färg på hela bilden så blev den rödlila tulpanen samt det lilla man ser av den gula tulpanen lite konstiga, men det hade sett konstigare ut med den grågröna grundningsfärgen.
Även lite i mitten vid pistillerna blev inte helt klart.

The pic above are from my test-week at the artschool Linnéa.
The first one is a coal-sketch, the second a still life made with acrylic paint, then it’s a ”shadow and ligth” pic made with dry pastels. The two last pics are a express-sketch of a lily (made within about 10 min) and a close up of a flower with acrylic paint. I had little time left with the last one so that’s why the purplered and yellow tulip looks a bit weird.
The week was fairly good otherwise.
I’m exhausted and have had a lot of anxiety but it has been fun too.
I’ve got a lot of praise and they think I’ve got talent and they seem to really want me to go there. I really will think about it, but this week have made me so tired I haven’t had the strenght for anything else really and that’s not good.
But hopefully I find a solution.

Kommentera

