Candy Goth

”Personlighet”
Candy Gothare har oftast en glad och hyper personlighet och kan beskrivas som söta med en mörk twist. De gillar inte enbart den mörka och morbida sidan av gothkulturen utan även den mer glada och gulliga (ja det finns en sådan).
Candy Gothare är oftasts yngre tjejer, men inte alltid.
Kläder
Bortsett från de vanliga gothkläderna och accessoarerna så blandar Candy Gothare in neonfärger och pasteller, lolita, cyber och i vissa fall även steampunk. Finns även de som blandar in Decora och Fairy Kei,
Vanliga motiv är på kläderna är bla. Hello Kitty, Tim Burton karaktärer och Lenore-the cute little dead girl.
Tutus, dreadlocks, lolitakjolar, kattöron och barnsmycken är också vanligt.
Men kom ihåg att det måste finnas vanliga gothkläder och -accessoarer med i outfiten.
Musik

Förutom vanliga gothband som Bauhaus och Sisters of Mercy så lyssnar Candy Gothare på den lite gladare musiken inom kulturen som exempelvis Aural Vampire, The Birthday Massacre, The Switchblade Symphony, The Candy Spooky Theatre and Voltaire.

6 thoughts on “Candy Goth

  1. minnagaara skriver:

    yay! låter underbart! jag gillar alternativa stilar och har länge försökt namnsätta min drömstil. det är ju typ den här! med lite inblandning av typ emo. jag gillar hela din blogg, jag är en nördig tjej som älskar kawaii, manga, steampunk, doctor who (<3❤ <3) fantasy och massor av liknande grejer! jättebraig blogg😀

    • kaosprinsessa skriver:

      Tack så mycket ^-^ Alltid kul att höra att andra gillar min blogg, blir verkligen glad av det, inget jag säger bara för att man ska det😛
      Jag har hittills inte hittat exakt min still, men typ en blandning av detta och ether goth, typ.. med lite mori girl eller nått… varför hålla det enkelt?😛

Kommentera

