Bra saker med AS/HFA

Jag hittade en lista med bra saker med AS/HFA och bestämde mig för att kolla igenom de och kommentera hur de relaterar till mig.

Högt IQ – Mer skada än nytta då det hjälper till att dölja mina problem så att folk inte tror att jag har några. För problemen finns där lika starka bara att de döljs.
Bra minne – Mitt arbetsminne är så dåligt att jag knappt minns nått. Visserligen minns jag bra det jag väl minns sen.
Uthållighet och tålamod – Hahaha vilket skämt, detta saknar jag i princip.
Specialkunskaper – Mina är inom japansk populärkultur och Star Trek = helt värdelöst
Pålitlig – Jo visst är jag det, men så pass pålitligt att jag istället blir utnyttjad för jag inte fattar när man ska gå.
Stabil och förutsägbar – Näe det är jag verkligen inte. Får ofta höra tvärtom.
Står emot grupptryck – Nope, jag vill inte att folk ska ogilla mig så jag går med på det mesta.
Kreativ – Oja, men för kreativ. Lever hellre i mitt huvud än i verkligheten.
Unikt sätt att tänka – Och detta skulle vara bra på vilket sätt?
Visuellt tänkande – Inte är det bra för det gör att folk får det ännu svårare att förstå när jag ska förklara saker.
Logik över känsla – Detta är nått jag verkligen fötts utan. Jag är ett enda stort knippe med känslor.
Detaljeseende – Anser det varken bra eller dåligt.

One thought on “Bra saker med AS/HFA

  1. Emmie skriver:

    Högt IQ – Håller med dig, mer problem än nytta.
    Bra minne – Jag har för bra minne, ibland blir det jobbigt för att vissa saker jag minns är helt meningslösa och jag måste kämpa för att fokusera på det viktiga i minnet.
    Uthållighet och tålamod – Jag är väldigt uthållig och har väldigt bra tålamod med saker jag gillar, fast med saker jag inte gillar så tappar jag humöret direkt och koncentrationen blir obefintlig.
    Specialkunskaper – Musik, mja, mjo kanske kan komma till användning.
    Pålitlig – Folk kommer till mig med sina problem för de vet att jag inte skvallrar, ibland så är det en plåga. Fast jag gillar ändå att folk kan lita på mig.
    Stabil och förutsägbar – Stabil, absolut inte. Förutsägbar, absolut!
    Står emot grupptryck – Jag står inte emot grupptrycket jag förstår det bara inte. Jag ser det inte för jag kan inte läsa av vad människor tycker om mig så bra.
    Kreativ – Tror jag med är för kreativ :S
    Unikt sätt att tänka – För att svara på din fråga Tanya, så är det bra för att man kan komma med nya vinklar i form av problem-lösning om man behöver det. Men annars är det helt meninglöst, och jag blir ofta irriterad på att andra tänker annorlunda mot mig, trots att de ofta är fler än mig.
    Visuellt tänkande – <- Det är verkligen inte en bra sak, för det finns saker som jag kan se som jag aldrig skulle kunna beskriva, och om jag försöker beskriva det ändå så missuppfattas det oftast.
    Logik över känsla – Jag analyserar mina känslor och andras så logiskt att det inte blir känslor kvar, jag kan analysera sönder en situation helt enkelt sen slutar det med att jag ändå väljer känsla när jag ska agera.
    Detaljeseende – Detaljseende är väl bra, om man kan se hela bilden med, något som jag inte kan.

Kommentera

