Möte om bostad

Igår var jag ju på möte med mina arbetskonsulenter och LSS-handläggare gällande en bostad till mig.
Kan ju inte säga att det vara underbara nyheter de kom med.
Servicelägenhet anses jag för fungerande för.
Träningslägenhet kan jag bara få om jag har betalningsanmärkningar eller annat som gör att jag inte kan få en vanlig bostad.
Förtur i bostadskön kan jag bara få om jag bott minst 2 år i Stockholm stad, och jag har ju inte ens bott 1 år i Stockholm stad.
Dessutom måste man inte kunna bo som inneboende eller andra handslägenhet.
Vilket de förmodligen anser att jag kan då jag bor hos min farbror nu, trots att det inte är bra för mig.
Allt känns rätt skit nu.
Känns som det aldrig kommer bli bättre för mig.
Jag orkar inte med det här.

Kommentera

