Waldemarsudde

Idag har jag varit på utflykt med Steget Framåt till Waldemarsudde.
Det är Prins Eugens före detta bostad som nu är ett konstmuseum.
Huset är riktigt fint, men glömde att fota utsidan, för där inne fick man inte fota något.
En del av konsten var riktigt fin (blomsterarrangemangen och en konstnär som hette Hill) medan andra grejer inte föll mig i smaken (Erik Olsson och någon skulptör).
Som vanligt började vi utflykten med att fika och jag valde grönt te med vanilj och mynta samt ett wienerbröd. Är generellt sett inte så förtjust i wienerbröd men detta var helt ok och dessutom det enda jag visste vad det var.
I det hela så var det en bra utflykt, men blev såklart väldigt trött av det.
Sen hade jag turen att få träffa Dino en stund efteråt med ^^

One thought on “Waldemarsudde

Kommentera

