Eventuella yrken?

Jahapp, så jag gjorde en lista med saker jag gillar och som jag vill ha minst ett som stämmer in på mitt framtida yrke.
När jag gjort denna lista började jag sedan söka efter yrken, och jag hittade faktiskt rätt många. Dock har många lång utbildning på universitet och det tror jag tyvärr inte att jag klarar, även med hjälp (gick ju åt helvete sist jag testade).
Men jag tänkte lista yrkena ändå.

Florist – Kreativt, man måste ha känsla för färg och form och man får jobba med blommor.

Hortonom – Man får jobba med växter, men även skapande och forskning.

Konsthantverkare – Ett skapande yrke.

Biologyrken – Man får jobba med djur och natur samt forska.

Agronom – Även här får man jobba med djur och natur samt forska och komma fram med nya idéer.

Tryckare – Det är lite skapande, men även ett ordningsamt yrke plus att jag gillar maskiner av någon underlig anledning.

Bildterapeut – Ett kreativt sätt att hjälpa människor.

Konstnär/Illustratör – Behöver jag ens nämna ett skäl?😛

Arkivarie – Älskar papper, böcker, foton etc och jag älskar att sortera saker, dessutom får man även komma i kontakt med forskning och hjälpa folk att hitta rätt information.

Jaha det var det. Lämna gärna en kommentar om vad ni tycker om detta ^^

6 thoughts on “Eventuella yrken?

  1. Frida skriver:

    Tycker de flesta verkar väldigt intressanta, men speciellt konstnär/illustratör, fast det kan vara svårt att försörja sig som det om man frilansar i alla fall.

  2. Emmie skriver:

    Florist kan man ju bli genom lärlingsutbildning och det tror jag du skulle klara av. Dessutom är det det som tilltalar mig mest.😛 hehe.🙂

    • kaosprinsessa skriver:

      Så vitt jag vet sker inte florist utbildning på så sätt utan man måste gå en utbildning för det via gymnasium eller KY. Dessutom är det ju mycket kundkontakt som florist och det skulle jag med största sannolikhet inte klara av.

Kommentera

