Läkarbesök i ottan

Idag var jag och träffade min nya läkare.
Hade tid vid 8, så fick kliva upp vid 6.
Det gick faktiskt bra, drack te och såg på soluppgången.
Men tillbaka till läkarbesöket.
Det besöket skulle handla om var resultatet på mitt nya QB-test och om jag skulle böra med CS eller ej.
Jag trodde inte att det gick så bra för mig på QB-testet, men min motoriska orolighet hade hamnat inom normalt område och koncentrationen hade också ökat en del jämfört med QB-testet utan Ritalin.
Så nu ska jag börja ta Concerta.
Jag börjar sakta så ska inte ta mer än 18 mg/dygn i några veckor.
Sen ska vi träffas igen och ha utvärdering.

Kommentera

