Autism och djur

Laddade ner talboken ”Vi som förstår djurens språk” av Temple Grandin och Catherine Johnson. Boken handlar om hur djur tänker och att personer med autism liknar djur i sitt sett att se världen. Jag har inte lyssnat klart på boken än men hittills har det varit mycket bra. Jag känner igen mig i mycket hon säger. Boken handlar främst om djur och inte autism, så vill du ha en bok med fokus på autism är detta inte det.
Har även hittat en video på YouTube med en inspelad föreläsning av Temple Grandin med titeln ”My Experiences with Autism and Animals”. Videon är 1 timme, 19 minuter och 4 sekunder lång (de första 4 minuterna och 50 sekunderna är annat prat och sen kommer en introduktion om Dr Temple Grandin) och helt på engelska utan undertext. Har inte tagit mig igenom hela videon än, men hittills har den varit bra.

2 thoughts on “Autism och djur

    • chenjiringu skriver:

      Boken som nämns i den artikeln är samma bok som jag skrivit om här, fast i artikeln på originalspråk såklart. Och jag håller med Dr Grandin i det hon säger om extrem perception och det som står i artikeln du länkat.

Kommentera

