Läkarbesök

Jaha idag var jag alltså hos min läkare igen.
Fick veta att han slutar den 28e oktober, vilket inte känns bra alls eftersom han är den enda bra läkaren som jag har haft.
Men nu ska jag försöka sammanfatta lite vad han sa.

Jag ska få göra ett till QB-test, men denna gång ska jag ha tagit Ritalin innan.
Sen ska de jämföra det resultatet med resultatet då jag inte hade tagit Ritalin.

Han sa även att jag behöver ta mer plats och säga ifrån mer samt att jag måste hitta min nisch (stavning?) och acceptera mig själv och inse att jag inte behöver vara och göra det de flesta andra gör. Han sa att han kände att jag hade stor potential bara jag får rätt hjälp, stöd och plats i livet.

Han sa även att mitt funktionshinder är svårt men att det döljs på grund av mitt höga IQ och min verbala förmåga. Men att det inte gör problemen mindre för det utan ibland snarare tvärt om eftersom förväntar sig att någon med min verbala förmåga och IQ ska kunna saker jag inte kan.

Sen ritade han upp en grej och förklarade mina känslor för mig.
Så att jag nu förstår varför jag tex skrattar när jag blir rädd.

Och sist men inte minst så ökade han min Voxrados, så man får se om jag blir hjälpt ännu mer nu.

Kommentera

