Inte tillräckligt funktionshindrad…

Min arbetskonsulent skulle ju kontakta min LSS-handläggare och höra om de kunde hjälpa mig att få en egen bostad eftersom jag behöver kunna vara helt själv för att återhämta mig.
Utan det blir det i princip omöjligt för mig att orka med och lära mig nått.
Men min LSS-handläggare sa nej.
De kan inte hjälpa mig med förtur i bostadskö eller något sånt för hon anser att jag inte är tillräckligt funktionshindrad.
Hon har dock bara träffat mig en gång i ca 30 min.
Så just nu känns det rätt hopplöst.
För jag vet att jag inte kommer orka med allt de vill att jag ska göra och så om jag inte får återhämta mig ordentligt.

4 thoughts on “Inte tillräckligt funktionshindrad…

Kommentera

