SR, promenad och dricka

Idag har jag varit gått en guidad tur på Sveriges Radio med Steget Framåt.
Det var faktiskt rätt intressant, men väldigt tröttande.
Innan vi åkte till SR så åt vi lunch i Liljeholmen och jag åt faktiskt med de andra.
Men hade inte Alex varit med och jag kunnat äta med pinnar samt haft ryggen skyddad så hade det inte funkat.
På själva SR hade vi den mest entusiastiska guiden jag varit med om och vi fick bland annat se där de spelar in radioteatern, ljudeffektsrummet och en direktsändning med Lotta Brommé där hon intervjuade Maud Olofsson.
På vägen hem beslöt jag och Alex för att promenera lite, vilket bland annat slutade i en liten tur till Panduro innan jag åkte hem medan hon gick vidare till något ställe.
Jag klev på vid Hötorget och nere i en kiosk där så hittade jag smultronsoda på burk.
Har velat testa den drickan ett tag men bara hittat 1,5 litersflaskor, så jag blev glad över att hitta burken.
Den var riktigt god och smakade verkligen smultron.

Själva dagen blev nog dock lite för mycket för mig för på vägen hem höll jag på att svimma.
Vilken tur att tunnelbanan går hela vägen hem nu.

Kommentera

