9/11-10 år

Så idag är det tio år sedan 9/11.
Jag minns denna dag väl.
Inte för att jag minns själva olycka tydligt utan för att det var denna dag då min mobbning blev värre.
Jag gick i åk 8 då i Brunflo.
Folk verkade ledsna över vad som hänt.
Själv kände jag inget.
Jag var oberörd.
Klart jag tyckte det var en dålig sak som hade hänt.
Men jag kunde inte relatera till det.
Hade själv aldrig varit med om nått liknande och kände ingen där.
Så alla andra grät och betedde sig konstigt och jag förstod inte varför.
De andra började då kalla mig för egoistisk, känslolös, grym och elak.
Även en del av lärarna sa liknande saker.
Det där är något som har rotat sig fast.
För jag reagerar ju inte alltid så som andra gör.
Så jag funderar fortfarande på om jag är egoistisk, känslolös, grym och elak eller inte.

Hur som helst så känner jag fortfarande inget för det.
Men jag tycker fortfarande att det var en hemsk och dålig händelse.
Jag hoppas att alla de som dog vid olyckan får vila i frid och att deras anhöriga kan få lite ro i sina själar i alla fall.

4 thoughts on “9/11-10 år

  1. Emmie skriver:

    Jag var bara åtta när det hände, jag tror jag hade reagerat ganska lika som du om jag hade gått i åttan. Jag har också svårt att relatera, som när tsunamin var för några år sen, också lite fel reaktion från min sida. men jag lyckades tala mig förbi det. Jag insåg att jag kanske borde vara shockad och ledsen och orolig så jag låtsades vara det.

    • chenjiringu skriver:

      Jag betedde mig likadant vid tsunamin. Hatade att alla scheman ändrades och så men kände inget särskilt inför själva olyckan, förutom att jag tyckte lite synd om alla växter och så som förstörts. Gav lite pengar dock till att hjälpa lokalbefolkningen.

    • chenjiringu skriver:

      Jag både förstår och inte förstår. Jobbigt i vilket fall som helst när man märker att man inte reagerar som andra. Jag menar jag kan gråta när jag ser nedhuggna träd men jag reagerar inte känslomässigt alls på saker som 9/11. Rätt stört.

Kommentera

