Scheman, ångest och mat

Igår var en riktigt jobbig dag.
Till att börja med hade jag inte sovit så bra och haft en del ångest under natten.
Sen på bussen till Liljeholmen sätter sig en kvinna bredvid mig, rätt nära med.
När jag kommer fram till måleriet visar det sig att det är två i gruppen som jag inte träffat innan där.
Inte direkt det bästa jag vet.
Vid fikat så var min sked borta.
Låter kanske som en trivial sak men för mig är det inte det.
Hade inte direkt nått att äta hemma så när jag kom tillbaka från måleriet tänkte jag försöka handla lite,och vad händer då…. jo mitt kort funkade inte när jag skulle betala.
Ni kan gissa om det var någon som hade skyhög ångest sen och stimmade som faen.
Ja denna någon är såklart jag.

Denna dag har dock varit bättre.
Idag har jag följt ett schema och det kändes bra.
Kanske kan jag lyckas hålla det nu när jag inte är riktigt lika deppig.
Fast det är svårt att minnas alla tider och så.
Skulle behöva nått som påminner mig.
Men kan jag få en Handi eller en Handifon så kanske det löser sig.
Har till och med skött ätandet.

Och apropå mat så har jag bestämt mig för att testa att käka gluten- och kaseinfri mat.
Började halvt igår och idag har jag inte ätit nått som innehållit gluten eller kasein.
Har ju hört att den dieten ska hjälpa inte enbart mot autism utan även andra NPF.
Så jag får väll se om det hjälper nått.
Gör det det är det ju värt att avstå från en del saker.

I helgen köpte jag även kinesisk tandkräm som  smakar söt mint och apelsin.

2 thoughts on “Scheman, ångest och mat

  1. Emmie skriver:

    Shit jag skulle dött om det där hände mig på samma dag. Rejäl ångest om bara någon av sakerna hade hänt..

    Jag tror det är smart att testa att äta glutenfritt, det kanske gör under.

    Asså jag har tänkt på en grej, jag glömmer alltid borsta tänderna, undra om det skulle hjälpa mig komma ihåg om jag va mer engagerad i miitt val av tandkräm?

    • chenjiringu skriver:

      Jo jag höll på att dö kändes det som med. Låg under täcket och lyssnade på samma låt och och om igen i flera timmar innan jag kunde göra nått annat.

      Jo kanske det. Har iaf testat sen i måndags. Känner ingenting direkt än iaf.

      Haha ja testa. Det kanske funkar ^^

Kommentera

