Bra autismbild

Hittade denna bild förut och den stämmer så bra.
Den har verkligen sammanfattat autism på ett bra och korrekt sätt.
Så vad stämmer på mig då (yes egovarning)
-opassande skrattande och fnittrande
-jag har vissa problem att avgöra när det är farligt och så.
-jag vill oftast inte gosa eller ha nån form av kroppskontakt.
-repetitiva beteenden.
-undviker ögonkontakt.
-föredrar oftast att vara själv.
-jag har svårt att be om saker.
-blir väldigt fäst vid vissa saker.
-vill att vissa saker ska vara på samma sätt. (inte allt dock, kan hantera vissa förändringar)
-har problem med ljud och att höra vissa saker/ljud.
-gillar att snurra.
-har svårt att interagera med andra, särskilt jämnåriga.

Vad tycker ni andra som känner till om autism? Stämmer bilden?

(OT: jag har ca 25 besökare per dag men får typ aldrig kommentarer så jag antar att jag måste skriva jäkligt tråkigt😛 )

7 thoughts on “Bra autismbild

  1. Emmie skriver:

    Det läskiga är att jag känner igen mig mega mlt i nästan allt det där.. Jag trodde att de hade konstaterat att jag inte hade autism?!

    Jag kommenterar när jag har något att säga (vilket jag oftast har), men jag är dålig på att uppdatera mig på bloggar. Men när jag går in brukar jag kommentera de inlägg jag inte sett. Om du tkr det gått för länge sen jag va inne får du posta länk till mig på fb o tjata!😛

    • chenjiringu skriver:

      Men jag tycker annorlunda. Jag tycker du känns aspig😛

      Hehe var inte just dig jag syftade på faktiskt😛 Är själv dålig på att kolla bloggar och sen förra datorn kraschade förlorade jag ju alla blogglänkar jag hade sparat.:/

      • Emmie skriver:

        Okej, jag antar att jag är en liten aspie.. Men nja, i så fall är jag hellre schizofren, den tanken har jag vant mig vid. XP

    • chenjiringu skriver:

      Jupp. De skulle ha en sån fast på svenska i skolor och hälsocentraler och så. Då kanske fler med autism blir upptäckta och folk kanske förstår lite mer vad det faktiskt är.

Kommentera

