Livet, nuet och framtiden

Jaha så hur är livet?
Jo det är rätt bra faktiskt.
Min medicin hjälper mig både med min depression och med ADHD problem.
Känner mig lite gladare, mindre lättirriterad och har lite lättare att kontrollera mina impulser.
Sen får jag ju även hjälp via Steget Framåt att göra upp framtidsplaner och vad jag behöver för hjälp och så där.
Och om jag vill har jag nått ag kan göra 4 dagar i veckan, fast jag brukar inte orka med allt än.
Sen är jag även ganska mycket med Dino och det känns bra.
Så ja det känns som det kanske kan finnas ett ljus i slutet av tunneln.
Visserligen har jag inte accepterat helt än att jag har autism, det är ju en ganska stor grej att diagnostiseras med.
Jag kan inte bara acceptera mig som jag är, tycker jag har alldeles för många fel för det.

Kommentera

