Tanke-jaget

Jag kommer ett litet tag framöver posta övningar jag har gjort för att få en bättre självbild och så. De olika övningarna går under tre rubriker: tanke-jaget, känslo-jaget och sociala-jaget. Övningarna kanske verkar lätta för dig men jag tycker att de jag gjort hittills faktiskt är svåra. Särskilt när man ska komma på saker man gillar och är bra på och så.


Bra på

Jag är mycket bra på att rita.
Jag är bra på att sjunga.
Jag är lite bra på att läsa.
Jag är inte bra på matte.

Intressen
Jag är mycket intresserad av japansk ungdomskultur.
Jag är intresserad av Star Trek.
Jag är lite intresserad av konst.
Jag är inte intresserad av elektronik.

Bli bra på
Jag skulle vilja bli bra på att passa in.
Jag skulle vilja bli bra på datorer.
Jag vill även bli bra på att hålla i ordning/planera.
Men jag vill också bli bra på matte.

Verklighet/Fantasi
Vad läser jag som är:
Verklighet – fakta om japanskt gatumode
Fantasi – Wallflower (shoujomanga)

Vad ser jag på tv som är:
Verklighet – naturdokumentärer
Fantasi – Star Trek

Vad drömmer jag om som är:
Verklighet – mina möten med Daiki
Fantasi – Star Trek

Tycka och tänka olika
Mat jag tycker om: ris, räkor, paprika, röda äpplen och pizzasallad

Mat jag inte tycker om: yoghurt med fruktbitar, gröt, kokta morötter, beasås och kött

Kläder jag tycker om: stora t-shirtar, leggings och stora klänningar.

Kläder jag inte tycker om: tajta jeans, tjej t-shirtar och sockar.

Favoritfärg: orange, rosa och blågrönt

Reflektioner

  • Jag lär mig lätt och snabbt sådant som är konstnärligt.
  • Jag har svårt att lära mig sådant som är tekniskt eller matematiskt.
  • Det tar lång tid när jag ska ordna något.
  • Mitt bästa ämne i skolan var bild.
  • Det roligaste ämnet i skolan var drama.
  • Jag lär mig bäst när jag är själv och lyssnar på musik.
  • Jag kan inte tänka när jag är trött eller stressad.
  • Jag kan inte tänka när det är stökigt eller folk runt om mig.

2 thoughts on “Tanke-jaget

Kommentera

